Güzel bir romanın ya da otobiyografi mi deseydim dehlizlerinde kayboluyorsunuz. Karakterlerle birlikte romanın içinde, olayı yaşamaktan başka çareniz kalmayacak bir edayla, müthiş bir nazımla yazılmış. Özellikle son 100 sayfasını bir merdivenden hızlıca inermiş gibi okuyacaksınız. Kitabın bir çok yerini tanıyacaksınız. Ya kendinizden ya da bir tanıdığınızdan… İddia ediyorum; bir insan ömür yolculuğunda, kendini bir inanca, bir aşka, bir insana, bir amaca bağlamalıdır. Bağlar da zaten. Ve buradan başlar imtihan serüveni… martin eden tam da böyle bir kitap. En çok bağlayan kısmı; yapılması gereken zamanda verilmeyen ilgi ve saygı, kervan yola çıktıktan hatta kervan kâr ettikten sonra yığınlar halinde geliyor. Ve hiçbir anlamı da kalmıyor. Motivasyon, başarı bazında ele alacak olsak; evet Martin gerçekten başardı, başarılı. Başarmak zaman ve en çok da gayrete bakıyor. Velhasıl okumanızı tavsiye etmiyorum, tembih ediyorum.