Kitap genel olarak Augusto'nun aşk hayatı üzerine kurulu olduğunu söyleyebiliriz. Öyle bir aşk hayatı ki bu her sokağa çıktığında karşılaştığı kadınlarda aşık olunacak özellikler bulma umuduyla bakan gözler... Ancak yine de karakterimiz kendisini dizginleyip iki kadına aşık oluyor yani en azından sayıyı iki ile sınırlandırıyor. Bunlardan bir tanesi ise karakterin asıl aşkına sahip ve bu aşkı ilk başta hiçbir şekilde istemiyor ancak sonrasında bu aşkı kullanma yoluna gidiyor. Bu kısmı spoiler olarak görebilirsiniz belki ancak yine de detaya girmeyerek ne olduğuna dair bir ipucu vermeyeceğim. Asıl kadın olarak adlandırabileceğimiz karakteri ben hiç sevmedim ve çok bencil buldum. Bu yüzden hiçbir şekilde mutluluğa ulaşmamasını istedim. Ne yazık ki son akıbetleri hakkında bir bilgiye sahip olmadığımız için bu konuda içime su serpilmiş değil. Bizim zavallı Augustomuz ise zavallı olmaya devam ediyor tüm kitap boyunca. Yazdığım şeylerin bir bütünlük içinde olmadığının farkındayım ancak kitap da tam olarak bu şekilde anlatmayı tercih ediyor. Hep bir kargaşa ve düşünsel yoğunluk var. Olaylardan çok monolog ve diyalog okuyoruz. Zaten yazar da buna sık sık gönderme yapıyor. Daha detaylı üslupsal inceleme ise bu şekilde olabilir: Gerçeklik ile kurgunun iç içe girdiği, hayal ile rüyanın aynı teknede yoğrulduğu, okudukça anlam kazanan ve bir o kadar da başladığı yerden uzaklaşan ilginç bir kitap. Kitap boyunca gerçeklere -yazara, hayatına ve bu kitaba konu olanlara- göndermeler yapılıyor ancak yine de tüm bunların kurgunun bir parçası olup olmadığını tam olarak kavrayamıyorsunuz. İç içe geçmiş karakterler ve genişleyerek daralan olaylar silsilesi hakim. Normalde bir kitabı bu şekilde muğlak tarif etmeyi sevmem ancak kitap tam olarak böyle bir şey. Tıpkı adı gibi roman hep bir sisin
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖