Çetin Adal

Çetin Adal
@Suphenist
İşgal edilmiş hiç bir zihnin,Tanrısı yoktur. Her yoksul,bir başka yoksul doğurarak sefalete yeni bir rehin verdiği andan itibaren suçlu olur. Din,köleler içindir.Onlara,yaşamın veremediği teselliyi verir. OsteoSapiens
Fizyoterapist /Osteopat Bilginin Eli
Lisans
Diyarbakır
Mardin
388 okur puanı
Aralık 2019 tarihinde katıldı
Her yerde olan hiçbir yerdedir.
4/10
·328 syf.··
2025 7. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 25 Ekim 2025 01:59
Fizyoterapist ve osteopat biri olarak kitapda çok ortak noktalarımız vardı.Yazarın anlattığı çoğu şeye vakıf biriyim.Yazar kendisini beden terapisti olarak tanımlamış.Beden terapistliğinin ne olduğunu açıkcası bilmiyorum.Kitap başlarda biraz güzeldi ama sayfaları çevirdikçe hayal kırıklığına uğradım.Son bölümler tamamen diğer mesleklerden rol çalıyordu.Bir beden terapisti osteopat,pskiyatrist,özel eğitim öğretmeni,pskolog oluvermişti.Her yerde olan hiçbir yerdedir der Montaigne.Bu yazar heryerde olarak hiçbiryerde var olamamıştır.Önemli eğitimler almış,önemli hocalardan.Bunu şeye benzetiyorum halk eğitim merkezinde her seye basvurup sertifika alınca kendini o işin erbabı sananlar…Birde şunu çok iyi söylemeliyim ki teorikte her şeye iyi gelen tedavi protokolleri pratikte o kadar da iyi gelmiyor.Teori biraz aldatmaca.En güzeli klinik tedavi.Pratikte ne yaptığın ve karşılığında ne aldığın önemli.Teori pratikte karşılık bulmuyorsa ki çoğu öyle pek bir işe yaramıyor.Sadece aldatmaca olarak kopyala yapıştır şekilde papagan gibi tekrarlıyorlar eğitimciler.Modern zamanın eğitimli insanları kırpma eğitim programları. Meslek etiğini insanlara öğretmek gerek.Ahlaklı ve etik olmak zorundayız.Hacamat yapan doktorculuk oynamamalı,iki freud,adler kitabını okuyan pskolokluğa soyunmamalı,duaydı süreydi cindi üzerinden pskolojik rahatsızlığı olanlara pskiyatristlik yapılmamalı… Velhasıl senin değilse alma,doğru değilse yapma,gerçek değilse söyleme,bilmiyorsan sus be kardeşim…
Alıntı
Vagus Sinirinin Şifa Gücünü KeşfetmekStanley Rosenberg · Pegasus Yayınları · 2020114 okunma
Reklam

Çetin Adal

, bir kitap okudu
4/10
·328 syf.··
31 günde okudu
·
2025 7. kitabı
Stanley Rosenberg
7.9/10 · 114 okunma
Abd başkanı kennedy ve tetik noktalar
Dr. Janet Graeme Travell'in (1901-1997) kitaplarından, başarılı bir şekilde kasların gevşemesini sağlamak ve ağrıyı hafifletmek için tetik noktalarını kullanmayı öğrendim. Travell, iki ciltlik Myofascial Pain and Dysfunction: The Trigger Point Manual kitabını Dr. David G. Simons ve Lois Simons'la birlikte yazdı ve Beyaz Saray'da önce John F. Kennedy'nin ve ardından Lyndon Johnson'ın doktoru olarak görev yaptı. Başkan Kennedy'nin, İkinci Dünya Savaşı'nda Deniz Kuvvetlerinde görev yaparken oluşan yaralardan kaynaklanan şiddetli bir sırt ağrısı vardı. Eylül 1957'de geçirdiği beşinci ve son cerrahi operasyonla, sırt ağrısı için cerrahi çözümlere olan inancını kaybetti. Daha sonra tetik noktalarına seyreltilmiş tuzlu su enjeksiyonunu içeren klasik bir tedavi uygulandı, bu tedavi ona hafif bir rahatlama sağlamıştı. Bir sırt korsesi kullanır, günde birkaç kez sıcak banyo yapar ve halkın önünde olmadığı zamanlarda da yürürken koltuk değneği kullanırdı. Ancak Janet Travell, onun şiddetli ve kronik sırt ağrısını gidermeyi başardı. Dr. Travell'in araştırması, bireysel kaslardaki gerginliğin spesifik ağrı örüntüleri oluşturduğunu gösterdi. Tecrübesiz masaj terapistlerinin çoğu sadece ağrıyan yere masaj yapar ancak kas gerginliği genellikle vücudun diğer bölgelerinde de ağrı ve daha başka semptomlara neden olur. Gerilim kaynağından uzaktaki ağrıya “yansıyan ağrı" denir. Dr. Travell, kaslardaki spesifik noktaların tedavi edilmesinin sadece bu noktalara yakın ağrıyı gidermekle kalmayıp aynı zamanda yansıyan ağrıyı da azaltabileceğini keşfetti ve bunları “tetik noktaları” olarak adlandırdı.
Sağlık
Migren ve septomları
Migren, Yunancada “başın bir yanı” anlamına gelmektedir. Ağrı, başın bir yanında lokalize değilse, onu migren olarak değerlendirmem. Genellikle gerilim tipi baş ağrısı olarak adlandırılan migren ağrıları, orta şiddetli ile şiddetli arasında değişen, çoğu zaman yoğun, bazen zonklama şeklinde tanımlanan ve iki saat ila üç gün arasında süren ağrılardır. Çoğunlukla otonom disfonksiyon belirtileriyle ortaya çıkarlar. Birdenbire başlarlar ve başladıkları gibi aniden kaybolurlar; bu durum, migreni bazen "hafif", "başın her iki yanında" ya da "sıkı bir kask gibi" olarak tanımlanan ya da yavaşça ortaya çıktıktan sonra yoğunluğu artan ve yavaş yavaş sona eren diğer baş ağrılarından ayırmaktadır. Migrene bulanık görme, bulantı, kusma, yorgunluk ve ışığa, sese, kokuya ve dokunmaya karşı aşırı duyarlılık gibi başka semptomlar da eşlik edebilir. Eşlik eden diğer semptomlar görme bozukluğu (aura görme) ve baş dönmesini içerebilir. Kadınlar, baş ağrılarının menstrüasyon dönemlerinde dayanılmaz bir noktaya geldiğini söylerler
Sayfa 156·Kitabı okudu
Eğitim
Ahlak,sevginin taklididir.
7/10
·335 syf.··
Beğendi
·
2025 6. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 23 Ekim 2025 18:32
Kitap ilk sayfadan sizi yakalıyor.Akıcı,net ve anlaşılır Türkçeyle keyif veriyor.Sıkılmıyorsunuz.Platon,Aristotales, Schopenhauer, Nietzsche,Pascal,Freud,Montaigne,Kant gibi düşünürlerin fikirlerini konu konu kitaba serpiştirmiş.En sevdiğim cümlesi “Ahlak,sevginin taklididir”.Sevgi ve ahlak üzerinde durmuştur.Sevginin olduğu yerde ahlaka gerek yoktur.Sevginin olmadığı yerde ahlak var olmuştur.İnsan her şeyi ve herkesi sevemez bu yüzden ağır bir yük altındadır.O yüzden o sevemediklerini seviyormuş gibi yapmak zorunda kalır işte bu duruma ahlak denir.Komşunuzu sevemediğinzde seviyormuş gibi yapmanız ahlaktır.Bunu da yapamazsanız barbar olursunuz.Her şeyi gerçekten severseniz de aziz olursunuz. Kitabın son çeyreğine doğru Simone Weil’den çok beslenmiş ve etkilendiğini çok açık belirtmiş.Yazar ateist olmasına rağmen son çeyrekte inançlı bir kaleme bürünmüş.Her şeh tanrıdandır ve her şeyin en mükemmeli tanrıdır söylemleri biraz sıkıcı malesef. Tanrı,sevgidir düşüncemden sonra şimdilerde Tanrı,akıldır dediğim bir hayat yaşıyorum.Her şeyin özü insanın aklıdır.Tanrı ,insan aklının icadıdır.Akıl ve insan evrimleşmeye devam etmekte,şuanki evrimleşme sürecinde her şeye hakim değil ve bilmiyoruz ve her zaman bir şeyleri bilmeyeceğiz.Bilmiyor oluşumuz ve belirsizliğin getirdiği korku bize tanrıyı yarattırdı.Hatırlamadığımız bir alemden geldik,Görüp,öğrendiğimiz ve yaşamakta olduğumuz bir alemdeyiz.Bundan sonrası bilmediğimiz bir alem veya yokluk. Tüm güzel okurlara sevgiler saygılar…Sevgiyle,sağlıcakla kalın.
1000Kitap
Cinsellik, Aşk ve ÖlümAndre Comte-Sponville · İletişim Yayınevi · 2019117 okunma
Reklam