Sibel

Her hissedilen şeye cümle kurulmuyor, göğsüme oturttuğun bu şeyi ben sana nasıl anlatayım?
Sibel
Ah… ❤️
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kitap okurken bile ağlayabilecek duygulu olan insanlar var bu dünyada.. 📍 Hangi kitabı okurken ağladın ?
Anket
Sibel
“Gülünün Solduğu Akşam”, Erdal Öz
Puan vermedi·738 syf.··
2021 48. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2021 07:54
Selam Haruki Murakami “Zemberekkuşu’nun Güncesi” Orijinal adı “Necimaki-dori Kuronikuru” Çeviri (Fransızcadan) Nihal Önal Tür (Tartışmaya açık) Sayfa sayısı 740 Ortalama okuma süresi: 20 saat 55 dakika Okuduktan neredeyse bir buçuk sene sonra yazdığımdan, ille unuttuğum ayrıntılar vardır. Şimdiden affınıza sığınıyorum, yakın zamanda okumayı planlayanlar benim metnimi okumasın zira ben yine rahat kalem oynatmayı tercih ettim. Anlatıcımız ve baş karakterimiz “Toru Okada” kendinin seçtiği isim ise Zemberekkuşu, evli, işinden istifa etmiş iki aydır işsiz. Karısı “Kumiko Okada” gizem kumkuması, kitaptaki varlığı daha çok üçüncü şahıslar vesilesiyle var ama yok, gazeteci. Kedileri “Noboru Vataya” bu aynı zamanda Kumiko’nun ağabeyinin adı. O da ilk düzlükte firari, kayıp olma hali varlığından daha net. “Noboru Vataya” Kumiko’nun ağabeyi, Toru ile arası gibi politikacılığı da kötü. Hemen ilk yüzlükte esere eklemlenen iki kardeş, iki şaibeli geçmiş, iki takma isim “Malta Kano, Girit Kano”. Malta Kano, kırmızı şapkasıyla gezen medyum. Girit Kano, Malta’nın kız kardeşi, acıya meyilli, geçmişinde intihar girişimleri olan Toru ile enteresan hallere de girecek kişilerden biri. Mahallemizin adı Setagaya Nitşom, kayıp kediyi ararken Toru’nun tanışıp sonrasında arkadaş olacağı genç kız “May Kasahara”. May’in evinin bitişiği, sahiplerinin başına gelen felaketler sonrası terkedilmiş haldeki ev ve bahçesindeki kuyu. Ah o kuyu.. Bu karakterlere ek falcı ya da kahin “Bay Honda/ Honda San”.. “Teğmen Mamiya” 2. Dünya Savaşı’nda hem işkence görmüş hem işkencelere şahit olmuş, toplama kamplarında yaşamış ölmek istese de ölememiş yaşlı adam. “Muskat Akasaka” Toru’nun hayatına sonradan dahil olan orta yaşlı kadın. “Tarçın Akasaka” Muskat’ın hemen her işin ehli ama hiç konuşmayan oğlu. Toru,
Zemberekkuşu'nun GüncesiHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20182,946 okunma
Sibel
Çok iyi bir inceleme olmuş. Öncelikle eline kalemine sağlık. Bazı hissiyatlar bende de oldu okurken. Hem sıkıldığım (ve dediğin sahnelerde çok rahatsız olduğum) hem kitabı elimden bırakamadığım tuhaf bir okuma süreciydi. Şu aralar okuduğum Mesleğim Yazarlık kitabında yazı odasına hafif sızmış gibi hissediyorum. Bir ofis çalışanı gibi şaşmaz bir disiplinle günde yazacağı sayfa sayısı bile belli olarak masaya oturduğunu öğrenince bu üretimin nasılını anlamaya başladım (nedenini anlamasam da) ve saygı duydum. Ama tam da o disiplin nedeniyle bazen tekdüze ve dediğin gibi tekrar oluyor belki de yazdıkları. Sevgiler…
Sınıflar dahilindeysen uzak dur.
_ Uygulamanın büyük bir bölümü rahatsızlardan oluşuyor sanırım; ✰ Takip isteğine karşılık alınca takipten çıkan gerizekalılar, ✰ "Birdaha böyle kitaplar okursan takipten çıkarım." cı aptallar, ✰ Karda, kışta, yağmurda, açlıkta... "Kitap okurum." cu fantezi ahmakları, ✰ Onlarca kitap okumasına rağmen kelime yazımlarından bihaber dalkavuklar, ✰ Dünya harpleri yaşamışçasına, obası kılıçtan geçirilmişçesine dünyası başına yıkılmış umutsuzlar, ✰ "İnsan sarrafıyım." kafasıyla sarrafın dahi ne olduğunu bilmeyen tahlil budalası ruh hastaları, ✰ Halife'den onay almış gibi, sürekli yalan-yanlış vaazlar veren amaçsızlar, ✰ Yıl üç yüz altmış beş gün dua isteyen dilenciler, ✰ "Fotoğraf, fotoğraf, fotoğraf..."diye kafayı sıyırmış enayi dümbelekleri, En önemlisi de => Evrimini tamamlayacakken direkten dönen salaklar; Erotik kitaplar okuyunca insanı seks manyağı, Bilim-Kurgu kitapları okuyunca uzaylı, Polisiye kitaplar okuyunca seri katil sanıyorlar herhalde.
Sibel
Tam bu.
Sizce?
Otuz yıldır insan psikolojisiyle uğraşıyorum. Cevabını bulamadığım tek bir soru var: Bir kadın ne ister?- Sigmund Freud
Sibel
Her kadın farklı şey ister. Sadece sormak gerekir. Net. Ah be Freud :)