Okumaya başladığımda gerçekten çok sıkılmıştım. Nobel ödüllü bir kitap böyle olur mu ? diye de eleştirmeden geçemedim. Atom savaşı sırasında güvenli bölgeye gönderilmeye çalışılan çocukların uçağının bir adaya düşmesi sonucu yaşananları anlatıyor. Çocuk hikayesi gibi görünen bu kitabın imgeli anlatımı ve sembolik karakterleri adeta ilgimi kamçıladı ve büyük bir heyecanla okuyup bitirmeme sebep oldu. İlk başta bu çocukların, büyüklerin otoritesi olmadan yaşamanın hazzını tatmaları, sonra kendi içlerinde kurallar getirerek iktidar savaşlarına girmeleri güçlü ve güçsüzün mücadelesi boyutunda bizlere aktarıyor. Aslında kendi aralarında mikro bir devlet kurmuşlar gibi. Okumanızı tavsiye edebileceğim bir kitap.