Olay kitabın adından da anlaşılacağı üzere Sarıkamış a yapılan harekatı, o bölgeye ulaşmaya çalışan askerlerimizin yaşadığı zorlukları anlatıyor. Kitapta sürekli aynı cümleleri okuyor gibi oluyorsunuz. Kitabın anlatım dili zayıf.Yapılan betimlemeler yeterli değil. İnsan böyle bir olayı okurken iliklerine kadar hissetmek istiyor. Ben kitabı çok beğenemedim. Daha iyi olabilirdi. Söğüt’teki Çınar
Kısa bir şekilde kitabı yorumlayalım:
1-Kitap Cumhuriyetin ilk yıllarında geçiyor. Adana bölgesindeki ağalık sistemine karşı isyan eden Memed in eşkıya oluşu ve bununla beraber gelişen olaylar anlatılıyor.
2-Olay kurgusal anlamda iyi seviyede.
3-Dili harika kullanılmış, kitabı okurken kitabın sağlam bir yazarın elinden çıktığı belli oluyor. Okurken keyif aldım.
4-Tek eleştirim ise bir bölgeyi anlatırken o bölgeyle alakalı yapılan betimlemelerin ölçüsünü biraz fazla buldum.
Yaşar Kemalİnce Memed 1Söğüt’teki Çınar