Yirminci yüzyılın kuantum mekaniği -yani atom-altı dünyanın fizik teorisi- her şeyin sonucunun önceden belli olduğu, kaderci bir evren anlayışının fazla iyimser bir bakış açısı olduğunu kanıtlamıştır.
"Güneş, gezegenler ve kuyrukluyıldızlardan oluşan bu sistem ancak ve ancak zeki ve yüce bir varlığın hükmü ve zekâsıyla hasıl olmuş olabilir. Ve eğer diğer sabit yıldızlar da benzer sistemlerin merkeziyse, o halde bunlar da aynı zekânın ürünü olacağından, her şey tek bir tanrının hükmü altında demektir."Tanrı'yı ispatlamaya çalışan bütün bu teorilerin geçerliliği yüzyıllar boyunca filozoflar arasında tartışma konusu olmuştur. Benim şahsi fikrim ise daima şudur: Bu teoriler ateistleri ikna etmekten uzaktır, inançlı insanların ise zaten onlara ihtiyacı yoktur!