Attila İlhan şiirlerini severim. Bu şiir kitabını daha farklı bir şekilde beklemiştim fakat beklediğimle karşıma çıkan bir olmadı. Yine de iyi ki okudum. Şairi daha da yakından tanıdım. Şiir kitabı biraz yazdıklarını geliştirirken bunları toplumsal olaylarla harmanlamış.Kesin okuyun demem fakat hoş vakit geçirtecek bir kitap.
kurtuluş savaşı gazilerinin benim kuşağımı çok etkilemesi olağan sayılmamalı mıdır? biz, savaşın hemen ertesinde cumhuriyetin ilk yıllarında doğanlar, o efsane içinde büyüdüğümüzden nerede göğsü istiklâl madalyalı bir yaşlı gazi görsek, ilgileniriz. bir bakıma, çalar saat'in miralay 'topal' rıza'sı, sırtlan payı'nın miralay 'ayı' ferid'iyle devre arkadaşıdır, aynı 'serencam'ı yaşamış, aynı tehlikelerden geçmiş, günün birinde ölüm gelip de kapılarını çalınca, aynı şeyleri hatırlamışlardır, çalar saat, bir kuvayı milliye gazisinin kişiliğinde kurtuluş savaşının, istiklâl-i tam esprisinin estetik özetidir, o adamların büyük bir iş yaptıklarına ço-cukluğumda da inanırdım, yine inanırım, ne yazsak, ne çizsek haklarını ödeyemeyiz.