"En iyi ağaçlardan güzel bir beşik yapın;
Ben oraya gürbüz bir çocuk yatıracağım.
Yok!İstemez...O kadar süslü olmasın sakın:
Ben oraya öksüz bir çocuk yatıracağım...
Sayfa 66 - Hayat dergisi(78),24 Mayıs 1928·Kitabı okudu
Hep bir olumsuzluk dile gelir şiirlerinde. Aşkı olumsuzdur;çünkü karşılık görmez, sever ama sevilmez. Yalnızdır;çünkü terk edilmiştir, dostsuzdur, güvenebileceğim kimse yoktur. Karamsardır;çünkü yalanın egemen olduğu bir dünyada yaşamaktadır;yapmacıktır her şey,gösterişten ibarettir. Umutsuzdur;çünkü insanı tanıdıkça insandan uzaklaşmaktadır. Sonunda kendisine dayanır şiirleri. Bu açıdan duygularını anlatmak için bir araçtır sanki şiirleri.
Şimdi inanıyorum ki sevgili yengeciğim, fazla âşık olmamışım;çünkü o saf ve sarhoş edici tutkuyu yaşamış olsaydım şu an adına lanet okuyor, kendisine beddua ediyor olurdum.
Sayfa 156 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Elizabeth·Kitabı okudu