Kim ermişse yüce mutluluğuna
Bir dost ile dost olmanın,
Kim kazanmışsa yüreğini bir soylu kadının,
Evet, kim bu yeryüzünde,
Bir cana canım diyebilmişse,
Gelsin katılsın sevincimize!
Ama kim tadamamışsa bunu ömründe,
Çekilsin gitsin aramızdan ağlayarak.
"Senin aşkın beni aynı anda, dünyanın hem en mutlu hem de en mutsuz insanı yapıyor. Şu yaşımda, biraz daha tekdüze ve sakin bir yaşama ihtiyaç duyuyorum, içinde bulunduğumuz koşullarda mümkün olabilir mi bu? (Meleğim, az önce posta arabasının her gün hareket ettiğini öğrendim bu mektubun hemen eline geçebilmesi için şimdi bitirmek zorundayım.) Sakin ol! Birlikte yaşama amacımıza ancak varlığımızı sakince sürdürebilirsek ulaşabiliriz. Sakin ol! Beni sev! Bugün... Dün... Öylesine bir özlemle akıyor ki gözyaşlarım sana doğru! Sana hayatım, sana, bir tanem... Hoşça kal... Beni sevmeye devam et... Sevgilinin bu sadık yüreğini asla yanlış anlama."
"Hoşçakal Bettina, tıpkı bir çiçek gibi gelişip büyü, yağmur ve fırtına seni engelleyemesin. Üzerine karanlık çöktüğünde, ardından doyumsuz bir şafağın geleceği yıldızlı bir gökyüzüne dönüş. Sevginin güneşi hiç batmasın, bana iyilik haberlerini bildir."