Çok sevdigim bir kitap ve kesinlikle bir şans verilmesi gerektigini dusunuyorum.Kitap gotik edebiyati olarak geciyor ama ben okurken oyle bir seyin varligindan bile haberdar degildim herhalde.Cogu kisi Lord Henry karakterini sevmez ama bence kitaptaki en onemli karakter de o dur.Kendisi olmasa boyle bir kitap da olmazdi.Dorian'ı etkiledigi gibi beni de etkiledi.Hitabet yetenegi muazzam bir karakter.Soylediklerinin konusu sacma olsa dahi soyleyis bicimi yuzunden hayran kaliyordum ve okumaya devam etme sebebim de oydu.Cok bos yapiyor falan diyenler vardi ama adam hedonist yani ne diyim.Neyse etkilenmesi bence Dorian'ın suçuydu sonucta kimse kafasina silah dayamadi sirf Dorian'ı saf gostermek icin Henry'nin gunah kecisi yapildigini dusunuyorum.Evet, etkisi vardi ama olanlar tamamen onun sucu degildi.Olan Basil'e oldu ama yapcak bir sey yok.Bir de aslinda benim okudugum sansürlü basinmış ve bir bolum kaldirilmis.o bolumden bahsedersem spoiler olcak soyle ki o bolumde Basil,Dorian'a ask itirafi yapuyormus.Bunu dikkate alarak sansurlu veya sansursuz alabilirsiniz.Ama o bolum olmasa dahi Basil'in onu sevdigini anliyorsunuz zaten.