Kitap buhran yıllarında bir insanın içine düştüğü ikiliği anlatmakta.Bir insanın kendi içinde nasıl bir savaş verebileceğini satrancı araç olarak kullanarak çok güzel tasvir etmiş bir eser.. Hani bitaraf olan bertaraf olur sözü varya kitap da bu vücut bulmuş durumda. Dr. B kendi kendisiyle oynarken aslında kendisiyle bir savaş halinde olmasını ve sonunda ya savaşa devam etmesini ya da bertaraf olması gerektiğini çok güzel anlatmış yazar. Sonra da yazarın intihar etmesi bertaraf olanlardan olduğunu gösteriyor. Son olarak söylemeliyim ki kitabı okumak için satranca ilgi duymanıza gerek yok.Sadece insan psikolojisini merak etmeniz yeterli.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Osmanlı'nın özünde nasıl bir oluşumun olduğunu anlatan bir başyapıt! Hele Tarık Buğra'nın o güzel anlatımı kitabı sadece bir tarih romanı olmaktan öteye taşımakta.Bence her yurdum insanının okuması ve üzerinde kafa yorması gereken bir eser.
Sol Ayağım tam olarak umudunu hiçbir koşulda kaybetmeyenlerin destanıdır. Aynı zamanda bir annenin kim ne derse desin her zaman çocuğu için çalışmasını benim açımdan en iyi özetleyen eserdir.Eğer bir umut hikayesine ihtiyacınız varsa okuyun derim!
Kitap adeta bizdeki Osmanlı'nın fetihlerinin durmasına verilen tartışmalara yeni bir boyut kazandırıyor. Yazarın beni ikna ettiği gibi Kanuninin Avrupa da bir hattın ötesine ilerlemeyişi ve Fransa ittifakı onun ne kadar ileri görüşlü olduğunu ortaya koyuyor.Eğer Kanuni devrine bizim klasik Türkiyeci-Osmanlıcı bakış açısından sıyrılmak istiyorsanız bu kitap tam size göre.
İlk okuduğumda beni benden alan, Türk edebiyatının orjinalliğini bir kez daha gözler önüne seren harika bir romandır. Bu kitap sayesinde işlemesini bilene bizim edebiyatımız için ne kadar çok malzemenin olduğu bir kez daha kanıtlanmış oluyor. Teşekkürler İhsan Oktay Anar...