Râbia

Râbia

, bir kitap okudu
10/10
·317 syf.·
Beğendi
·
7 günde okudu
·
2026 38. kitabı
Nihad Sâmi Banarlı
8.6/10 · 2.917 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Örnek sözü, Türkçeye Ermeniceden gelip Türkçeleşmiştir. "Meselâ" kelimesi ise, dilimize, ondan çok daha önce, Arapçadan gelip Türkçeleşmiştir. Eğer "meselâ"yı dilimizden uzaklaştırmak bir mârifetse onun yerine kökü de eki de Türkçe olan bir söz bulmak doğrudur. Yoksa Arapça yerine Ermeniceyi tercih etmek, sebeplerini evvelce ve defalarca söylediğimiz gibi, her bakımdan sakat ve gāfilâne bir harekettir
Sayfa 152 - Kubbealtı Neşriyâtı 29. Baskı:2008·Kitabı okudu
Türkçede büyük meslekleri ve büyük mefhumları -bugün çok sayıda görüldüğü gibi- cılız ve sünepe sözlerle seslendirmek âdeti yoktur. Bugün, dilde görülen cılızlık, Türkiye'deki son yıkıcı hareketin bir îcâdı ve her büyük mesleğe taarruz eden bir hamlesi ve hîlesidir. Herhalde Türkiye'de hocalık mesleği, adı öğretmen kaldıkça kolay yükseltilemez. Bu mesleğe onun mânâsına uygun, yüce bir ad bulunmalıdır
Sayfa 198 - Kubbealtı Neşriyâtı 29. Baskı:2008·Kitabı okudu
Gönül Coğrafyamız
... milliyetçiliği yalnız biz bize olmakta, içe kapanmakta sanıyordum. "Ziya Gökalp"in; Aruz sizin olsun, Hece bizimdir deyişindeki dar görüş içindeydim. İlk verdiğim "edebiyat" derslerinde talebeme edebiyat yerine "sav erdem" dediğim olmuştu. Bir dilin bütün kelimeleriyle "özdil" olamayacağını biliyor, ama yine de içimin isteğine kapılıyordum. Bunda bir parça da İmparatorluğumuzun yıkılışını, bize kendi öz milletimize ve öz vatanımıza dönüş diye tanıtan ve yalnız Anadolu topraklarına sığınmamızı bir zafer gibi gösteren zihniyetin tesîri vardı. Bu "özdil" gibi acayip bir "öz vatan" anlayışıydı. İyi ama "Edirne" öz vatandı da "Selânik" ve "Üsküp" neden değildi? Üsküp ki Yıldırım Beyazıd Han diyârıdır Evlâd-ı fâtihâne onun yâdigârıdır diyen şair yanlış mı söylüyordu? Üsküp şehrini hiç yoktan vâr edenler biz Türkler, bizim atalarımız değil miydi? Kars, Ardahan öz vatandı da Kerkük neden değildi?
Sayfa 83 - Kubbealtı Neşriyâtı 29. Baskı:2008·Kitabı okudu
Fakat şu son yıllarda şehir kızlarımızın giydiği kaba, iri makine dikişli, soluk renkli, dar Amerikan pantolonlarının zevksizliği yanında "yörük kızı Ayşe'nin hâlâ çok güzel ve çok millî bir hava ile dalgalanan zarif "şalvar"ını ondan da, yâni gömlekten de cana yakın bulurdum.
Sayfa 71 - Kubbealtı Neşriyâtı 29. Baskı:2008·Kitabı okudu