Açılır bahtımız elbet hemen batdıkca batmaz ya
Açar elbet kerem bâbın kapatdıkca kapatmaz ya
Benim Hakk’a münâcâtım değil bir rızk için hâşâ
Hudâ Rezzâk-ı âlemdir rızıksız kul yaratmaz ya 🧡
Anlamı: elbet bizimde birgün bahtımız açılır, sürekli battıkça batmaz ya!
Allah Teâlâ vesileler yaratır; kerem, cömertlik kapısını kapatmaz ya!
Benim Allah’a yalvarıp yakarmam -haşa- bir rızık için değildir.
Allah Teâlâ bütün alemi rızıklandırandır, rızıksız kul yaratmaz ya!
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
MABEYİN MÜŞÜRÜ — Kader hareketsizlik midir efendimiz?
ABDÜLHAMîD — Hiç de değil!.. Kader, elden geleni yaptıktan sonra yine her şeyi Allah'tan beklemektir.
MABEYİN MÜŞÜRÜ — Efendimiz kimseye hesap vermekle mükellef değildirler.
ABDÜLHAMîD - Hayır Paşa! Rütbe ve makam küçüldükçe hesap verme borcu da azalır; ve nihayet her şey, Allah'a hesap verme borcundan ibaret kalır. Bense Allah'tan başka herkese, önce vicdanıma, kapımda bekliyen siyahî harem ağasına kadar herkese hesap vermekle mükellefim. Gayem, tam yıkılma ânında teslim aldığım devleti, şu zayıf belkemiğinin üstünde durdurabilmektir. Bunun için de, öz vatanımı ve bütün dünyayı bağırsaklarının içine kadar görmeliyim.