Uğur ibiş

Uğur ibiş
@Uguridze
İngilizce öğretmeni
114 okur puanı
Şubat 2020 tarihinde katıldı
İdiot
9/10
·780 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
·
96 günde okudu
·
Okunma: 20 Ocak 2021 12:12
Sık gelen nöbetler neredeyse bir budala yapmıştı onu.(Prens tam böyle budala diyordu.) Aklın Yolu programını izlerken, Yaşar Kemal şöyle diyordu Zülfü Livaneli'ye; ‘’Dostoyevski içinde o kadar insan sevgisi ve insan güveni barındıran bir yazar. Hatırlar mısınız, Budala kitabının başlarında ne diyordu? Bir insanı, sadece bir ayağı yere basacak şekilde sonsuz bir uçurumun kenarına koyun, ister fırtına olsun ister kar, şartlar ne kadar zor olursa olsun yine de tutunmak ister yaşama.’’ Bu söz ve anlatım beni o kadar etkiledi ki o gün karar verdim bu kitabı okumaya. Yirmi sekiz yaşlarında bir gençtir, Lev Nikolayeviç Mışkin. Özellikle çocukluk döneminde sık sık sara nöbetleri geçirmektedir ve neredeyse hiç kendinde değildir. Annesi babası yoktur ve onu evlat edinmiş Nikolay Andreyeviç Paşliçev tarafından İsviçre’de bu tarz hastalıkları tedavi eden bir kuruluşa gönderilir. Mışkin orada hocası Şneyder tarafından uzun bir süre tedavi görür ve kendini tamamen olmasa bile biraz toparlayabilir. Ardından memleketi Rusya’ya dönmek üzere yola çıkar. Hikâyemiz bir trende Mışkin, miras almak için bir yolculuğa çıkmış olan Rogojin ve yalaka Lebedev’in olduğu bir sohbetle başlar. Prens Mışkin(Prens diyoruz çünkü Lev Nikolayeviç aslında soylu bir aileden gelmektedir) cebinde beş kuruşu olmadan Rusya’ya döner ve uzaktan akrabası olan Lizaveta Yepançina’nın yanına gitmeye karar verir. Yepançin ailesinin henüz evlenmemiş olan üç güzel kızı vardır. Aile reisinin general olduğu(Yepançin) bu aile, Prens’i biraz şaşkınlıkla, biraz dalga geçerek, biraz da samimiyetle kabullenirler. Hikâyenin devamında Prens bu evde Nastasya Filppovna’nın fotoğrafını görür ve o anda âşık olur hiç görmediği kadına. Sonuna kadar da bu kadının peşinden gidecek olan öyküsü başlamış olur. Kitabı İş Bankasının
1000Kitap
BudalaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201631,6bin okunma
Persephone️ isimli okura yanıt verildi
Uğur ibiş
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Güzel yorumlarınız için ise ayrıca teşekkür ederim.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu Kitabı Okumayan Çok Şey Kaçırır!
10/10
·152 syf.··
2020 160. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2020 11:24
YouTube kitap kanalımda Albert Camus'nün hayatı, bütün kitapları ve kronolojik okuma sırası hakkında bilgi edinebilirsiniz: ytbe.one/-_X3xWwwAoA Şu an hangi işi yapıyorsanız o işi derhal bırakın ve Camus'nün Mutlu Ölüm kitabını sipariş edip okuyun. Bakın okuduğum yüzlerce kitabın arasından çok çok az kitap için böyle pozitif ayrımcılık yaparım. Hatta puanı 110/10 olarak vermiştim fakat başındaki 1 sayısı görünmüyor maalesef. Haftalardır okuduklarım için bir inceleme karalayamadım çünkü okuduklarımın aklımdaki boşluklara yerleşmesini bekledim. Zaten bence biraz böyle olmalı. Çünkü bazen boş boş duvara bakmak da gereklidir. Bir kitabı bitirip soluklanmadan bir yenisine başlamak, okunan kitapların üzerine düşünmeden o kitapları raflarındaki yerlerine geri koymak benim için her zaman kaçınılması gereken bir davranış olmuştur. Bu yüzden o duvarlara bakışlarımız arasında aşmamız gereken pek çok benlik duvarımız da vardır. Sizin de duvarlarınız var mı? Camus'den bugüne kadar pek çok kitap okudum. Bunların arasında Tersi ve Yüzü, Sisifos Söyleni, Yabancı, Veba, Düğün, Bir Alman Dosta Mektuplar, Denemeler, Yaz gibi farklı türden kitapları vardı. Fakat Mutlu Ölüm de neydi böyle? Uzun zamandır içimden tek kelime karalamak bile gelmemesine rağmen bir kitap bu isteği tekrar nasıl canlandırabilirdi? Bir kitap bir insanı yine bir insandan daha iyi nasıl anlayabilirdi? Bence her zaman okuduklarımız benliğimizde bir uzantıya sahip olmalı, sizce de öyle değil mi? Ben Camus'nün Mutlu Ölüm kitabını okuyup rafındaki yere geri koysam ve orada yıllarca tozlanması için bıraksam Camus'nün felsefesi gibi saçma bir eylemde bulunmuş olmaz mıydım? Ama artık bu kitap, adımlarını benle birlikte atıyor, benle birlikte zihinsel eylemlere katılıyor, benle birlikte protesto ediyor kendi
Mutlu ÖlümAlbert Camus · Can Yayınları · 20166,2bin okunma
Uğur ibiş isimli okura yanıt verildi
Uğur ibiş
Umarım bir gün karşılıklı oturup kitaplardan konuşma fırsatımız olur.
Bu Kitabı Okumayan Çok Şey Kaçırır!
10/10
·152 syf.··
2020 160. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2020 11:24
YouTube kitap kanalımda Albert Camus'nün hayatı, bütün kitapları ve kronolojik okuma sırası hakkında bilgi edinebilirsiniz: ytbe.one/-_X3xWwwAoA Şu an hangi işi yapıyorsanız o işi derhal bırakın ve Camus'nün Mutlu Ölüm kitabını sipariş edip okuyun. Bakın okuduğum yüzlerce kitabın arasından çok çok az kitap için böyle pozitif ayrımcılık yaparım. Hatta puanı 110/10 olarak vermiştim fakat başındaki 1 sayısı görünmüyor maalesef. Haftalardır okuduklarım için bir inceleme karalayamadım çünkü okuduklarımın aklımdaki boşluklara yerleşmesini bekledim. Zaten bence biraz böyle olmalı. Çünkü bazen boş boş duvara bakmak da gereklidir. Bir kitabı bitirip soluklanmadan bir yenisine başlamak, okunan kitapların üzerine düşünmeden o kitapları raflarındaki yerlerine geri koymak benim için her zaman kaçınılması gereken bir davranış olmuştur. Bu yüzden o duvarlara bakışlarımız arasında aşmamız gereken pek çok benlik duvarımız da vardır. Sizin de duvarlarınız var mı? Camus'den bugüne kadar pek çok kitap okudum. Bunların arasında Tersi ve Yüzü, Sisifos Söyleni, Yabancı, Veba, Düğün, Bir Alman Dosta Mektuplar, Denemeler, Yaz gibi farklı türden kitapları vardı. Fakat Mutlu Ölüm de neydi böyle? Uzun zamandır içimden tek kelime karalamak bile gelmemesine rağmen bir kitap bu isteği tekrar nasıl canlandırabilirdi? Bir kitap bir insanı yine bir insandan daha iyi nasıl anlayabilirdi? Bence her zaman okuduklarımız benliğimizde bir uzantıya sahip olmalı, sizce de öyle değil mi? Ben Camus'nün Mutlu Ölüm kitabını okuyup rafındaki yere geri koysam ve orada yıllarca tozlanması için bıraksam Camus'nün felsefesi gibi saçma bir eylemde bulunmuş olmaz mıydım? Ama artık bu kitap, adımlarını benle birlikte atıyor, benle birlikte zihinsel eylemlere katılıyor, benle birlikte protesto ediyor kendi
Mutlu ÖlümAlbert Camus · Can Yayınları · 20166,2bin okunma
Uğur ibiş
Tebrik ediyorum yine harika bir inceleme yapmışsınız. Kitabı ilk fırsatta okuyacağım.

Nevcan Gemici

, bir kitap okudu
Puan vermedi·224 syf.·
25 saatte okudu
·
2020 4. kitabı
Dede Korkut
7.8/10 · 13,3bin okunma
Uğur ibiş
Çok iyidir
Edebiyatta Çocuk İstismarına HAYIR!
2/10
·240 syf.··
2020 116. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 23 Eylül 2020 16:47
Bu tür niteliksiz ve gereksiz kitaplara maruz kalmamak için kitap önerileri verdiğim YouTube kitap kanalıma abone olabilirsiniz: youtube.com/c/alintilarlaya... Bu kitabın incelemesine başlamadan önce site yönetiminden kendi incelememin üstüne, bazı gönderilere koyulan "Dikkat, bu gönderi rahatsız olabileceğiniz müstehcen ifadeler içeriyor olabilir." siyah şeridinden rica ediyorum. Zira birazdan anlatacaklarım hiç hoş şeyler olmamakla birlikte bu kitaptaki iğrenç cümlelerin varlığı konusunda da kendi kitlemi ve 1000kitap'a bu kitap hakkında bilgi almaya girecek olası okurları bilinçlendirmem gerekiyor. Pedofili, çocuk tecavüzü ve cinsel istismar gibi konuları, okuru özendirmeye çalışan bir üslupla içermesiyle birlikte ülke gündemine oturan Abdullah Şevki'nin Zümrüt Apartmanı kitabını hatırlıyor musunuz? Peki onlarca öyküsü bulunan Osman Şahin'in Selam Ateşleri - Ay Bazen Mavidir kitabının içeriğindeki iğrençlikler hakkında neden birkaç kişi haricinde kimse sesini çıkarmıyor? Sadece 5-10 dakikanızı ayırarak bu incelemeyi sonuna kadar okumanızı rica ediyorum. Öncelikle cinsel istismar kavramını öğrenelim. 18 yaşın altındaki bir çocuğun bir yetişkin tarafından cinsel doyum amacı ile kullanılması çocuğa yapılan cinsel istismardır. Bu ve buna benzer konular hakkında bilgi sahibi olmak için Büşra Sanay'ın Kardeşini Doğurmak kitabını okuyarak çocuklara hayır demeyi öğretmeyi, çocuklara cinsel eğitim verip özel bölgelerini anlatmayı, ebeveynlerin çocuklarıyla yakından ilgilenmesini, kesinlikle ama kesinlikle çocuklara kendi vücutlarının özel olduğunu ve ancak kendileri izin verirse birinin dokunabileceğinin bilinci gibi önemli konuları öğrenebilirsiniz. Şimdi bu kitabın incelemesine geçelim. Beni bilenler biliyor, bazı
Selam Ateşleri - Ay Bazen MavidirOsman Şahin · Can Yayınları · 201765 okunma
Uğur ibiş isimli okura yanıt verildi
Uğur ibiş
Tabiki de doğru olanı yapmışsınız siz. Benim sözüm yazaraydı aslında. Paylaşımlar için teşekkür ediyoruz.