Kâinatta bir zerreyim; ne güzel söylemiş Âşık Daimi. Yalnız zerre deyip geçme, madem insan dediğin kâinatın bir zerresi, o hâlde insan değişirse koskoca bir kâinat değişir, değil mi? Ama zor tabii değişmek, hatta bir şartı var ki onu da söylemiş Daimi: 'Zerre içinde zerreyim, ben kendimi bilmez miyim?' Yani işin sırrı kendini bilmekte. Değişmek istiyorsan eğer, bileceksin kendini. Neyi terk ettiğini bileceksin ki neye kavuşmak istediğini bilesin.