vusiican

vusiican
Yaseminler üstüne yemin ederim...
Gömme töreni denen angaryalar sırasında ölüyü severiz, ölümle alışverişimiz yoktur çünkü. Ölüm büyük bir şeydir. Ölenin düşünceleri, eşyası ve alışkanlıklarıyla bizler arasında kurulan yeni bir ilişki düzenidir. Yeni bir dünya düzenidir. Görünüşe göre hiçbir şey değişmemiştir, oysa her şey değişmiştir. Sayfalar aynıdır ama kitap başkadır. Ölümü benliğimizde duyabilmek için ölüye ihtiyaç duyduğumuz saatleri düşünmemiz gerekir. O zaman ölenin eksikliğini duyarız. Onun bize ihtiyaç duyduğu saatleri düşünsek, iyi ama onun artık bize ihtiyacı yoktur ki. Dostumuzun bizi görmeye geldiği saati düşünmek. Ve bir boşluk duymak. Yaşamı belli bir açıdan görmek gerekir. Oysa ölini toprağa verdiğimiz gün ne açı vardır, ne uzay. Ölü de paramparçadır. Öleni toprağa verdiğimiz gün, koşuşmalar, sahici ya da yalancı el sıkmalar, anlık kaygılar içinde yitip gideriz. Ölen, ancak ertesi gün sessizlikte ölecektir. Bütünselliği içinde gözükecek, sonra yine bütünselliği ile varlığımızdan kopuk gidecektir. Ve İşte o zaman, bizden ayrılan, gidişine engel olamadığımız bu insan için ağlayacağız.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

vusiican

, bir kitap okudu
Puan vermedi·141 syf.·
29 günde okudu
·
2022 1. kitabı
Sabahattin Ali
7.8/10 · 69,9bin okunma
Laleli'den dünyaya doğru giden bir tramvaydayız Birden nasıl oluyor sen yüreğimi elliyorsun Ama nasıl oluyor sen yüreğimi eller ellemez Sevişmek bir kere daha yürürlüğe giriyor Bütün kara parçalarında                            Afrika dahil Cemal Süreya Üvercinka
Ne yapmak istiyordu hayatta işte onu koydu Kimi seviyordu, kimi sevmiyordu Adam masaya onları da koydu Üç kere üç dokuz ederdi Adam koydu masaya dokuzu Pencere yanındaydı, gökyüzü yanında Uzandı masaya sonsuzu koydu Bir bira içmek istiyordu kaç gündür Masaya biranın dökülüşünü koydu Uykusunu koydu, uyanıklığını koydu Tokluğunu, açlığını koydu Masa da masaymış ha Bana mısın demedi bu kadar yüke Bir iki sallandı durdu Adam ha babam koyuyordu Edip Cansever
N'apalım! Hiç olmazsa birlikte oluruz anladın mı! Yani insan sevdikleriyle bir arada olunca problemin büyüklüğü de önemli olmuyor biliyor musun, acılar daha katlanılır oluyor...
Leyla ile Mecnun