•Nyx•

•Nyx•
Insta: byznur_art Ama sen beni öldüremezsin, Lord Despot. Ben senin ne kadar çok uğraşırsan uğraş, öldürmeyi asla başaramadığın şeyim. Ben umudum. Sissoylu - Son İmparatorluk
8/10
·768 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 28 Şubat 2023 21:10
-Not: İncelememde kitabın bütününü ele aldım. Fiziksel olarak elimde iki cilt olsa da orijinali bir bütün olduğundan ikinci cildi okumadan birinciye dair yorum yapmak istemedim. (İnceleme biraz spoiler içeriyor.)- Oathbringer'ın başlarını özellikle çok beğendim. Okurken hiç sıkılmadım, hep bir merak duygusu içinde bir sonraki sayfalara hızla geçmek istedim. İlk iki kitapta Shallan'ın bölümlerinde sıkılsam da bu sefer onun bölümlerini bile sıkılmadan okuyabildim. Özellikle Shallan'ın kendi iç karışıklıklarının oldukça güzel yansıtıldığını düşünüyorum. Kaladin ve parshmenlerin bölümleri kitapta belki de en sevdiğim kısımdı. Bu kitabın ana çatışmasının aktarıldığı ve okuyucularını çok kez düşündüren harika yazılmış bölümlerdi. Dalinar'ın geçmişini daha derinlemesine öğrendiğimiz bu kitapta karaktere olan bakış açımız da ister istemez değişiyordu. İlk iki kitapta Dalinar Kholin olarak tanıştığımız kişinin Karadiken ile aynı kişi olduğu ve bunu unutmamamız gerektiği üzerine tekrar tekrar vurgu yapılıyordu. Bu kısımları da çok başarılı buldum. Kitapta sıkıntı yaşadığım yer kitabın ortalarıydı açıkçası. Shadesmar bölümleri bana biraz sıkıcı geldi. Sprenler ile ilgili birkaç gizem çözülmüş olsa da bu bölümleri daha çok okumak için okumuş oldum. Ayrıca Szeth'in bölümlerinde de sıkılınca gelişme kısmını okumak benim için iyice zorlaştı. Başlarda heyecanla çevirdiğim sayfalar artık elime ağır gelmeye başlamıştı. Kitabın son kısımlarıysa neyse ki beni tekrar kitaba bağlayabildi. Aksiyon sahneleri öne çıkarak heyecan unsurunu tekrar geri getirdi. Bir yandan da öğrendiğimiz yeni bilgiler sayesinde hangi tarafta olmamız gerektiğini hem biz hem de karakterler sorgular oldu. Sonuç olarak Oathbringer benim için, ilk iki kitap kadar olmasa da, güzel ve başarılı bir kitaptı.
Edebiyat
Oathbringer 2. CiltBrandon Sanderson · Akıl Çelen Kitaplar · 2021151 okunma
Drizzt DoUrden isimli okura yanıt verildi
•Nyx•
Evet evet. Neden diğer karakterlerin Dalinar'a bir türlü güvenemediğini anlıyoruz gerçekten. Özellikle zamanında karşısında savaşmış kişilerin gözünden bakınca... Ben de onların yerinde olsam Dalinar'a inanamazdım herhalde
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·568 syf.··
Beğendi
·
2021 69. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 18 Temmuz 2021 12:08
Joe Abercrombie, Bıçağın Kendisi'nde derinlemesine kurguladığı karakterleriyle yine harika bir eser yazmış. Hatta kitabı işlenişi bakımından ilk kitaptan daha da başarılı buldum. (İlk kitapta küçük olaylar aracılığıyla karakter tanıtımı yapılırken burada ana olay etrafında her şey şekilleniyordu.) Bıçağın Kendisi'ni okuduysanız ve devam etmek konusunda kararsızsanız, kesinlikle devam edin derim, seri ilerledikçe daha da güzelleşiyor. Karakter yazımı açısından en başarılı bulduğum yazarlardan oldu Abercrombie. Sevdiğim karakterler o kadar fazla ki, farklı karakterlerin bakış açısıyla yazılan bölümlerde bile illa ki sevdiğim birkaç yan karakter olduğundan bölümlerde kolay kolay sıkılmadım. Okuması çok keyifli olan bir kitaptı. Üçüncü kitap için aşırı heyecanlanmama sebep oldu, o yüzden en yakın zamanda üçüncü kitabı okumak istiyorum. En Sevdiğim Karakterler: Logen, Ferro, Köpekadam, Üçağaç, Asıksurat, Eider, West, Cosca
Edebiyat
Astıktan SonraJoe Abercrombie · İthaki Yayınları · 2020231 okunma
Mustafa altun isimli okura yanıt verildi
•Nyx•
Gloktayı ilk kitapta pek sevmesem de ikinci kitapta kendini bana sevdirmişti, zaten genelde okuyanların favorilerinin arasında olan bir karakter. Benim için o kadar büyük bir yer edinmedi ama yazımı çok güzeldi kesinlikle. Taht oyunlarını okumadım, tavsiye için teşekkür ederim :)