20.yy'da bir veli Ahmed el-Alavi hazretleri, "Kibirliden rahatsız olan da kibirlidir" der. Kibirlinin kibri, o hususiyete olan aşinalığımızla belirginlik kazanır. Bizde eğer kibrin esamesi okunmuyor olsaydı, kibirlideki kibri tanıyamazdık. Daha doğrusu tanısak bile o kibir bizde bir gerilime yol acmaz, belki merhamete yol açardı.