Ama insanlar zamanın ne olduğundan bihaber. Üç saniye gerilerinden açılmaya başlayan, üç saniye ötelerindeki sisin içinde gözden kayboluveren dümdüz bir ip zannediyorlar onu.
Emperyalizm’in kabahatı elbette bilime yüklenemez. Ancak bilimin, sömürgeci tahakkümü haklı çıkarmak için ne denli kolay bir şekilde deforme edilebileceğini görmek gerekir.
Hepimiz karşılıklı pekiştirmenin koyu sisinde işleriz. Düşüncelerimiz öncelikle bizden başka herkesin haklı olması gerektiğini varsayacak şekilde evrim geçirmiş, eskiden kalma bir donanım tarafından şekillendirilir. Fakat sisin yeri bize gösterildiğinde bile, içindenden kolayca geçmekte zorlanırız.