"İnsanlar ağaçlara tek tek bakmaktan ormanın bütününü göremezler. Ormanın bütününü görmek için yıldızlardan bakmak gerekir, ancak onlar hep şunu unuturlar: Samanyolu'nun bütününü görmek için ormanda bir ağaç olmak gerekir."
"Delinse yer; çökse gök, yansa, kül olsa dört yan
Yüce dileğe doğru yine yürürüz yayan.
Yıldırımdan tipiden, kasırgadan yılmayan;
Ölümlerle eğlenen tunç yürekli Türkleriz!
Bu türkü hâlâ göklerde çınlıyor. Kür Şad ve kırk arkadaşı, aylı kızıl bayrağı bekleyerek hâlâ ufukları gözlüyor."