Geleceğe dair bir distopya 1984
DÜŞÜNCELERİMİZ BİLE PRANGALI
Sorgulamanın,ifade özgürlüğünün,insana ait olan her duygunun yasaklarla,zorbalikla,korkuyla sindirildiği bir distopya 1984…
Üçüncü dünya savaşından sonra dünya üçe ayrılmıştır.Avrasya,Doğu Asya ve Okyanusya birbiriyle her daim savaş halinde olan üç ülke.Ana karakterimiz Winston Okyanusya vatandaşıdır ve Okyanusya tüm dünyadan bağlantısını koparmış bir ülkedir.ülkenin her yerinde bet suratlı posterlerinin asıldığı despot bir lider(belki de yalnızca insanların içine yerleştirilmiş korkudan ibaret bir hayal sadece,bilemiyorum.)tarafından yönetiliyor.
Ülkede neredeyse her evde bulunan, tele ekran (insanların her hareketini gözleyen bir televizyon gibi bir şey) yüzünden insanların kendi evinde bile rahat olmasına imkan verilmeyen bir düzen.Kendine ait fikirlerini beyan etmek bir yana,kendine ait bir fikrin olduğunu bile her an kendinden bile saklamalısın çünkü vücut dilin bile sisteme aykırı davranmamalı.Uyurken bile kendi iç düşüncelerine hakim olmak zorundasın çünkü partinin ve öğretilerinin aleyhine bir sayıklama seni ele verebilir.Sistem(big brother) size neyi dayatıyorsa ona inanmak zorundasınız,eğer anlatılan her şey bir yalandan ibaretse bile,o yalan senin en doğrun olmalı.Partinin istediği şekilde bağnaz,yobaz bir vatandaş olmak zorunda herkes.Parti ve halk arasındaki refah düzeyi uçurumlar kadarken bile uyutulmuş olan halk hiçbir zaman bunun bilincinde değildir. İnsanlar yokluk içindeyken bile ülkenin en refah düzeyde olduğuna ve partinin her geçen gün daha da büyük işler başardığına inanmalı ve bundan en büyük hazzı duymalı,olmuyorsa da rol yapıp bunu kimseye hissettirmemeli.Mesela daha dün 20 grama düşürülen bir çikolatanın,bugün haberlerde 20 grama yükseltildiğini verdiklerinde bunu sorgulamaya,ama