Salkım

Salkım
@Zoandzu
Sahipsiz Gölge
Vurur yolda giderken. Ve durgun en şen sofralarda bile. Tantalos'un dalları gibi gece yarısı Çekilir geriye, uykular insafsız. Yarınlara güvenen sımsıkı giyinik Gövdelerde eğreti En süslü giysiler. Çok gördüler mi sizin olsun demeyi Aşık Paşa öğretti: "Acı dirliğim isteyen Tatlı dirilsin dünyada.." Çok bunaldınız mı dilinizde bu beyit. Hırslar da boşuna Paralar da, kavgalar da boşuna. "Bir hastaya vardın ise." Yunuuuus, Yunus Gece vakti ev uyur, biz soğuk - ıssız Odalarda oturur, Ölümler, toprak, sahipsiz gölge...
Sayfa 43·Kitabı okudu
Şiir
Reklam

Salkım

, bir kitap okudu
Puan vermedi·132 syf.·
2021 1. kitabı
Behçet Necatigil
7.5/10 · 2.626 okunma

Salkım

, 2021 okuma hedefini ekledi.
2021 OKUMA HEDEFİ
6/70 kitap - %9 tamamlandı
6 kitap okudu
70 kitap
1.318 sayfa
0 inceleme
2 alıntı
SAAT 21-22 ŞİİRLERİ'nden
Ne güzel şey hatırlamak seni: ölüm ve zafer haberleri içinden, hapiste ve yaşım kırkı geçmiş iken... Ne güzel şey hatırlamak seni: bir mavi kumaşın üstünde unutulmuş olan elin ve saçlarında vakur yumuşaklığı canımın içi İstanbul toprağının... İçimde ikinci bir insan gibidir seni sevmek saadeti... Parmakların ucunda kalan kokusu sardunya yaprağının, güneşli bir rahatlık ve etin daveti: kıpkızıl çizgilerle bölünmüş sıcak koyu bir karanlık... Ne güzel şey hatırlamak seni, yazmak sana dair, hapiste sırtüstü yatıp seni düşünmek: filanca gün, falanca yerde söylediğin söz, kendisi değil edasındaki dünya... Ne güzel şey hatırlamak seni. Sana tahtadan bir şeyler oymalıyım yine: bir çekmece bir yüzük, ve üç metre kadar ince ipekli dokumalıyım.
Sayfa 46·Kitabı okudu
Şiir