Zülal

Zülal
Türkçe Öğretmeni
Üniversite
Kocaeli
15 Haziran
29 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Zülal

, bir kitap okudu
7/10
·53 syf.·
Beğendi
·
2020 114. kitabı
Stefan Zweig
7.2/10 · 171,8bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
8/10
·264 syf.··
Beğendi
·
2020 113. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 21 Nisan 2020 01:12
Lisedeyken felsefe dersinde tanıştım Sartre ile. Düşünce yapısı ve savunduğu varoluşçuluk akımı ilgimi çekince okumak için aldım Bulantı'yı. Kendime farklı bir bakış açısı katarım sandım ama sadece lisede öğrenilen felsefe ve varoluşçuluk bu kitabı anlamam için yeterli değildi. İlk başta okumak bana çok zor geldi ama aldığım lezzeti de azımsamamak lazımdı. Ben de kısa bir süre ara vererek felsefenin, nihilizm ve varoluşçuluğun detaylarını inceledim. Daha sonrasında ise kitabı elimden bırakasım gelmedi. Yani anlatmak istediğim bir bilgi birikimi ve açık bir zihin olmayınca anlaması zor bir kitap. Kesinlikle kendime benzettiğim yanları olan bir karakterdi Antoine. Dünyadan ve kendisinden tiksinen bu adam hep bir sorgulama içerisindeydi. Ara ara derin anlamlı aforizmalardan bahsediyordu ve bunlar beni kitaba bağlayan şeylerdi. Şimdi size bir alıntı bırakıyorum. "Benim, varım, düşünüyorum öyleyse varım, varım çünkü düşünüyorum, peki niçin düşünüyorum? Düşünmek istemiyorum artık; var olmak istemediğimi düşündüğüm için varım, düşünüyorum çünkü."
BulantıJean-Paul Sartre · Can Yayınları · 202128,1bin okunma
Bir insan alıp kopyasını çıkartıyorlar. Gerçeğe uygun oluyor diye övünüyorlar. Ama, hayat ne oluyor? Eserlerinde o yok işte, dünyayı kavrayış, insanlığı gerçekten anlayış yok. Boş şeylerle övünüyorlar.
Sayfa 32·Kitabı okudu
İçinde bir kargaşa olduğu belliydi; ama zihni henüz bu kavgaya karışmıyordu.
Sayfa 8·Kitabı okudu
Doğru olanı yapmak her zaman insanı mutlu etmiyor.