Bilgi fazla gelirse kibirleniyor, haksız yere zenginleşirse görgüsüzleşiyor, makam mevki eline geçince yolunu şaşırıyor, samimiyetsiz ilişkide gösterişçi oluyor. Yani özne ile edim arasında bozulan orantıyı saklayamıyor, mutlaka dışarı sızdırıyor..
Alıntı
“Yılın en güzel kızını seçmek ya da perşembe pazarındaki en ucuz domatesi bulmak değildir onların derdi. (Bu yüzden de her zaman sevilen kişiler değillerdir!) Filozoflar böyle geçici ve gündelik şeylere yan gözle bakarlar sadece. “Ebedi doğru”, “ebedi güzel” ve “ebedi iyi”yi bulup göstermeye çalışırlar..”