Kitapseven1si

Kitapseven1si
@_Kitapseven1si_
Bir gönül şiiri. ‘Y’
10/10
·517 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2026 23:17
İnsan kendini bilgi konusunda geliştirmeden önce ne kadar mutlu, ne kadar her şeyden habersiz hayatını yaşayıp gidiyor. Martin Eden gibi bilginin farkına varıp; okuyup, fikir sahibi olup , bütün gerçeklikleri gördüğünde büyük bir hayal kırıklığı yaşıyor. İşte ölüm tam o anda gözler önüne geliyor. Özellikle burjuvazinin gerçekliğini gördüğünde neden sorusu başlıyor. Sınıf farklılığının aslı aslında bilim, bilgi olsa insanı bu kadar mutsuz etmez. Hayatın gerçekliğinin acımasızlığı büyük bir darbe gibi. İşte bu yüzden kitabın son mısralarda Martin diyor; ölüm acı vermezdi. Hayattı, hayatın sancısıydı bu feci, bu insanı boğan his. Öldüren his...
Spoi içerebilir
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·188 syf.··
Beğendi
·
2026 3. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2026 21:54
İçim çok buruk. Hanna neden bu kadar yalnız bırakıldı? Neden böylesine acı çekti? Eğer başından beri okuma-yazma bilmediğini söyleseydi ve çocuk ona yardımcı olsaydı belki de sonu böyle olumsuz bitmezdi. Bilmiyorum belki de Hanna'yı çok benimsedim ve mutlu olmasını istedim. Bu yüzden kitabı mutlu son isterdim. Neden hikayeler mutsuz sonla biter ki? Mutlu sonları neden daha çok göremiyoruz?
Spoi içerebilir
OkuyucuBernhard Schlink · İletişim Yayıncılık · 20144,619 okunma
Kendini sorgulayanlara
Puan vermedi·592 syf.··
2025 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2025 16:40
Her felsefecinin doğruları söylediğini sonra aslında yine kendi doğruların olduğunu ve aslında hiçbirinin doğru olmadığını... Acaba bizde gerçekte değilde bir kitabın karakteri miyiz ? Hepimiz birer Alberto ve Sofie olabilir miyiz?
Sofie'nin DünyasıJostein Gaarder · Pan Yayıncılık · 202043,7bin okunma
Ben bir insandım!
10/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2023 8. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2023 03:31
Bir yankı! Durmadan kulağıma bir şeyler fısıldıyor. Düşüncelerimi, sorularımı, olanları, olacakları, idrak etmeye daha doğrusu kendi içimde sindirmeye çalışıyor ve bunu yaptıkça ezildiğimi hissediyorum. Sanırım bende belki yazarak kendime gelmeye çalışabilirim. İstanbul'da gazeteci olan İbrahim'in bir gün arkadaşı Hüseyin'in ölüm haberini alıp merak etmesiyla Mardin'e gidip hikayesini öğrenmesiyle başlıyor. Şengal Dağı, IŞİD, ezidi dininin bi arada olmasının merakı üzerine İbrahim Hüseyin'i öğrenmeye anlamaya çalışmasıyla hatta Hüseyin'leşmesine kadar gidiyor... Sanırım bende Hüseyin'leşiyorum... Zilan’ın yaşadıklarını, Nergis’in dayanamayıp kendini intihar etmesini, Meleknaz’ın kime ait olduğunu bile bilmediği birinden hamile kalıp doğumunu yaptıktan sonra çocuğunun kör doğmasını Hüseyin'in onları koruyup Meleknaz’a âşık olup onunla evlenme kararı üzerine Avrupa'ya göç edip sırf müslüman diye katledilmesini kabullenemiyorum. İlk defa bir kitabı okurken bu kadar derinden hissettim ve ağladım. O kadar huzursuzum ki tam anlamıyla ne yazmam gerekiyor bilmiyorum. İbrahim'in dediği gibi tam olarak hangi kelimeleri kullanacağımı bilmiyorum sanki ne söylesem eksik kalıyor. İçimde çok derin bir yara var ve sızlıyor. O sızı geçmeyecek sanki... IŞİD’i, zalimliği, yobazlığı, dindarlığı, kötülüğü reddediyorum ve hepsini kınıyorum!
Spoi içerebilir
HuzursuzlukZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2017117,8bin okunma
Tutunamıyoruz albayım!
10/10
·724 syf.··
Beğendi
·
2023 5. kitabı
·
177 günde okudu
·
Okunma: 31 Ağustos 2023 20:32
Bu kitabı okumaya başladığımda ne yalan söyleyeyim ürkmedim değil. Bu kadar sayfalarca dolu bi kitabı nasıl olurda bitirebilirdim diye düşündüm. Tâbi çevremdekilerin de payı var( çok geçmeden okumanız gereken bi kitap anlamam demeyin pür dikkat okursanız o kadar anlaşılır ve güzel bi kitap ki) o kitap ağır anlayamazsın dediler bende bu yüzden hızlı okumaktan çok yavaş okuyup anlamaya çalıştım. Kitap bitti ve şu an diyorum kitabın sayfaları eksik.. eksik bir şeyler var. Neyse serüveni takip edince anlaşılır demek istediklerim... Selim İşık'ın kendini intihar etmesi sonrası Turgut Özben'in arkadaşının ölümünü kabullenememesi durumunda arkadaşının henüz hayattayken neler yaşadığını öğrenmeye çalışıyor ve onun intihar sebebini öğrenmek için bütün geçmişini kurcalıyor . Selim Işık insanlara tutunmak istedi ama tutunamadı. Dayanamadı kalbi bu kadar kötülüğü kaldıramadı. Ah Selim!.. Selim belki kendisini kurtaramadı ama başkalarının kendini kurtarmasını sağladı. Selim Turgut Özben'e kendini bilmesini sağladı. Turgut Özben Selim'in peşinden giderken hayali bir arkadaşıyla (orlic ) birlikte kendisini öğreniyor bu durumda... Turgut Özben’e ne oluyor ortadan kayboluyor. Kendini tren istasyonuna bırakıp gidiyor nereye gideceğini, nereye varacağını bilmeden. Kitabı bitirdiğimden beridir içinde bulunduğu, bulunacağı durumları düşünüyorum. Belki de Turgut tutunmuştur he ne dersiniz? Bazen kendimi de bi Selim olarak görmüyor değilim . Hayatın bize dayattığı bu bütün olanaksızları sindiremiyor, kabullenemediğim oluyor. Anlamak ve anlaşılmak o kadar az ki insanların intihar oranını yükseltmiş. Bir şeyler için çok geç olmadan farkına varmalıyız. Birini kaybettikten sonra onun peşine düşmek, ağlamak, acı çekmek... Çok anlamsız. Hepimize anlaşıldığı bi hayat diliyorum. Ve Selim Işık’ı
Spoi içerebilir
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma