Beni güzel hatırla !
Bunlar son satırlar...
Farzet ki bir rüzgardım, esip geçtim hayatından
Ya da bir yağmur sel oldum sokağında
Sonra toprak çekti suyu...
Kaybolup gittim, belki de bir rüya idim senin için.
Uyandın ve ben bittim...
Beni güzel hatırla !
Çünkü, sevdim seni ben, her şeyini...
Sana sırdaş oldum, dost oldum,
Koynumda ağladın
Yüzüne vurmadım hiç bir eksikliğini,
Beni üzdün, kınamadım.
Alışıktım vefasızlığa, el oldun aldırmadım...
Beni güzel hatırla !
Sayfalarca mektup bıraktım sana .
Şiirler yazdım her gece, çoğunu okutmadım.
Sakladım günahını, sevabını içimde
Sessizce gittim...
Orhan Veli Kanık