Namazlarımda sadece Allah (c.c) ile meşgul olmalıyım.Peygamber (s.a.v) bu konuda şöyle buyurmuştur:
"Allah (Azze ve Celle) şöyle buyurmuştur:
Namazı kulumla aramda ikiye taksim ettim. Kulum ne isterse ona veririm. (Kul) 'Elhamdü lillahi Rabbi'l-âlemin' dediği zaman, Allah, 'Kulum bana hamdetti' der. Kul, 'Errahmani'r-Rahim' dediği zaman, Allah, 'Kulum beni övdü' der. Kul, 'Maliki yevmi'd-din' dediği zaman, Allah, 'Kulum beni yüceltti' der. Kul 'İyyake na'budu ve iyyake nesta'in' dediğinde Allah, 'İşte bu, kulumla benim aramdadır. Kulum ne isterse ona veririm' der. Kul, İhdine's-sırata'l-müstakîm. Sıratallezine en'amte aleyhim. Gayri'l-mağdubi aleyhim ve le'd-dallin' dediği zaman, Allah, 'İşte bu da kulumla benim aramdadır. Kuluma dilediğini veririm" der. (Müslim, Salât 38)