Zübeyde Nur B.

Zübeyde Nur B.
@____bibliosmia
Biliyorsun, ben hangi şehirdeysem Yalnızlığın başkenti orası.
O kadar da değil be! O kadar değildir , di mi? İnşallah değildir 😉

Zübeyde Nur B.

@____bibliosmia
·
ON DÖRDÜNCÜ MEKTUP
Dudaklarım kurumuştu, içim yanıyordu. Suya hasret, kurumuş bir ot gibiydim. Yağmur olup yağdın üstüme, yeşerdim, filizlendim. Sonra güneş oldun, hayat verdin bana, koku verdin, renk verdin. Şimdi bırakıp gidersen bir daha ve son defa yine kuruyacağım, dağılıp toz olacağım anlıyor musun? Çünkü senden sonra kimse gelmeyecek biliyorum. Kimseler çalmayacak kapımı. Gidersen beni bana mahkûm edeceksin, keşke ölsem diyeceğim o zaman, keşke ölsem!
Alıntı
Zübeyde Nur B.
O kadar 🥲
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Nereden Bileceksin
O eski hülyaların sahile vurduğunu, Yakama bir muamma taktığım gün hatırla. Gurbetin mahşerimde bir sıla bulduğunu, Dağlar gibi eriyip aktığım gün hatırla. Nereden bileceksin, şehrin sokaklarında Kaybolan ışıkların gözlerim olduğunu, Her seher yüreğimde açan karanfillerin, Her akşam ellerimde sararıp solduğunu, Nereden bileceksin? Kim bilir, belki bir gün kapıma geleceksin. Siyah tüylü martılar yorgun pencerelerde.. Benimle ağlayacak, benimle güleceksin. Göğsümde ızdırabı deniz fenerlerinin.. Hayatımdan fışkıran hüzne gömüleceksin. Her şairin bir gülle bahtiyar olduğunu, Bir sana bir göklere baktığım gün hatırla. Gönlümün kahrın ile ihtiyar olduğunu, Sigaramı sessizce yaktığım gün hatırla. Bilemezsin içimde bir denizdir yaşamak. Sen denizin en uzak noktasında şen şakrak.. Ben kırgın dalgalarla avunurum derinde, Gemilere yosunlu mendiller bağlayarak. Nereden bileceksin fesleğen köklerinin, Hercai bulutlardan bıkıp usandığını. Ansızın kayıveren yıldızların ardında,
Şiir
Zübeyde Nur B.
Şairin kendi sesinden dinlemek için; youtu.be/LpszQGYk0UA?si=...
Her okuduğumda vurulduğum o şiir..
Daha dokunmadan kurudu irem Çöllere bir türlü yağamıyorum Yeni bir koşunun başlangıcında Biraz deprem sonrası Biraz şehir hülyası Bir kalp yangınından geriye kalan Siyah gözlerine beni de götür Artık bu yerlere sığamıyorum Pembe uçurtmalar yolladığından beri Sarardı tiryaki menekşeleri Sonbaharın tozlu kafeslerinde Sevgi turnaları yakalıyorum Turnalar gidiyor; ben kalıyorum Avareyim, asudeyim, yorgunum Bilmiyorum neden sana vurgunum Erzurum garında, banklar üstünde Uyku tutmuyor karanlıkları Yitik düşlerimi kovalıyorum Gölgeler gidiyor; ben kalıyorum Bin bir türlü kokuyorsa yaylalar Siyah gözlerine beni de götür Baharın koynundan koparıp sana İpek bir mendile sardığım yüreğimle Şehzade gülleri gönderiyorum Umutlar kalıyor; ben gidiyorum Bütün yelkenlileri, deniz fenerlerini Kaptanları sorgulayan
Şiir
Zübeyde Nur B.
Şairin kendi sesinden dinlemek için; youtu.be/Rw4KSvAmz_0?si=...