Neden, anne hiçbir şey beklendiği gibi olmadı? Neden? Neden çürüyüp gider insan, sessizce acıyla ihtiras arasında parçalanarak? Ben neden hayatımı sürgündeymiş gibi geçirdim? Kendi ana dilimi konuşma şansım varken, kendi dilim varken hâlâ kayıp kelimeleri bulabilecek ya da sessizliğin içinden unutulmuş kelimeleri çıkarabilecekken. Neden sadece ve sadece kendi ayak seslerimi duydum evin içinde? Neden? Söyle bana, anne insan neden bilmez nasıl seveceğini?
Eternity and a Day
"Ben bir müşteri, bir alıcı ya da hizmet kullanıcı değilim, Ben bir kaytarıcı, bir beleşçi, bir dilenci ya da bir hırsız değilim, Ben bir sosyal güvenlik numarası ya da ekranda yanıp sönen bir ışık değilim, Faturalarımı, vergilerimi zamanında ve son kuruşuna kadar ödedim ve bununla da gurur duyuyorum, Kimseye boyun eğmem, ama elimden gelirse komşumun gözünün içine bakarak ona yardım ederim. Sadaka istemiyorum ve kabul de etmiyorum. Benim adım Daniel Blake, Ben bir insanım, bir köpek değilim. Bu sıfatla haklarımı talep ediyorum. Benim adım Daniel Blake, bir vatandaşım, ne bir eksik ne de bir fazlası..."
i daniel blake / ken loach