Kendime hayretle, hayal kırıklığıyla, hoşnutlukla bakıyorum. Kederliyim, bunalımdayım. Coşkuluyum. Ben bunların hepsiyim aynı anda ama toplayıp da sonucu bulamam. Tamamen emin olduğum hiçbir şey yok. Hiçbir şey hakkında hiçbir kesin kanaatim yok. Yalnızca doğduğumu, var olduğumu biliyorum ve bana öyle geliyor ki bir şekilde taşınıp getirilmişim buraya. Bilmediğim bir şeyin temeli üzerinde yaşıyorum.
Carl Gustav Jung
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Anımsanan yaşantıların mutlaka önemi vardır. Bugüne yansıyan izler vardır içlerinde. Belki aşılmamış duygular bedenimde bir yerlerde arşivlenmiştir. Anılar ile birlikte bu arşivlere de ulaşabilir miyim acaba? Geçmişimi anımsayarak o yaşantıları şimdiye getirip tekrar yaşayarak, görmezden geldiğim "engeller" i tek tek inceleyip uygun şekilde yolumdan kaldırarak, yeniden düzenleyerek ilerleyebilir miyim acaba? Bugüne gelen yoldaki her bir taşı görüp eğrisini doğrusunu kabul ederek o taşları yıllardır yaptığım gibi bakmadan bağrıma basmak yerine; dikkatle ve merakla bakarak, kabul ederek, okşayıp yerli yerine yerleştirmeyi başarabilir miyim? Bu yolculuğa çıkmaya hazır mıyım?
Değerli Sadettin Ökten ve Kemal Sayar’ın diyaloglarından oluşan okuması oldukça keyifli bir kitaptı. Ana teması İslam üzerine olan kitapta günlük yaşamdan, mimariden, dinden, edebiyattan, sosyolojiden,psikolojiden ve birçok konudan bahsedilmiş; okurken yeni bilgiler edinebilmenize ve farklı bakış açılarını keşfetmenize olanak sunulmuş.Kemal Sayar ve Sadettin Ökten’in yaşam tecrübeleri, anıları, bilgi birikimi güzel bir akış içerisinde, sıkmadan aktarılmış okuyucuya.
Farkına varamadığım birçok güzellik üzerine düşünmemi, tefekkür etmemi, şükretmemi sağladığını söyleyebilirim. Okuyan herkesin bir doyuma ulaşacağını, üzerine düşünecek, kendisine pay çıkaracak birçok nokta bulacağına eminim.
Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum, kesinlikle tavsiye ediyorum. Okursanız yorumlarınızı merakla bekliyorum…
M. Kemal Sayar