Ne mutlu bize ki kitaplarla dolu bir dünyada yaşıyoruz. Akşam kitabımızı açtığımızda böyle atlastan kanatlarına binerek o kitapların, bambaşka alemlere gidiyoruz. Bize bir iç sevinci, bir iç ferahlığı veren bir kanatlanış yaşıyoruz.
"İnsan kalbi, başkalarının duygularına ancak kendi tecrübeleri nisbetinde açıktır" demiş Tanpınar. Birini anlamaya yaklaşmamız, birinin derdine çare olmaya çabalamamız hep kendi anlaşılma isteğimizle ve derman arama gayretimizle ilgili. Aynı yolu yürüyenler birbirlerini tanırlar.