Mina

Mina
@_meryemb_
Âvâzeyi bu aleme Dâvûd gibi sal. Bâkî kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş. -Bâki-
Sübhanallah...
En yakın yıldız, Proxima Centauri, dünyadan dört ışıkyılı (ışığın ondan dünyaya ulaşması yaklaşık dört yıl sürüyor) ya da yaklaşık otuz yedi milyon kere milyon kilometre uzaklıktadır. Çıplak gözle görünen diğer yıldızların çoğunun bizden uzaklığı birkaç yüz ışık yılıdır. Karşılaştıracak olursak bizim güneşimiz topu topu sekiz ışık dakikası uzaklıktadır!
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
...Şu anda evrendeki uzak yerlerde ne olduğunu bilemiyoruz: görebildiğimiz uzak yıldız kümelerinden bize gelen ışık onları terk edeli milyonlarca yıl oldu. Görebildiğimiz en uzak nesneden gelen ışık yola çıkalı neredeyse sekiz milyar yıl geçti. Yani evrene baktığımızda onun geçmişteki durumunu görmekteyiz.
Bir pencere ardında seyrediyorum ömrü. Vakitlerden akşam, hüzün kesiyor önümü. Tam karşıda bir ağaç, yaprakları sarıyor göğü. Ve dalında donuk bir kuş, bekliyor sanki ölümü. Sesleniyor bana, kımıldamadan yerinden. "Ağlama" diyor "Ağlama", en derinden. Bir damla süzülse usulca gözlerimden, Sanki gelip tutacak kanatlarıyla yüreğimden. Derken bir yaprak çıkıyor sahneye. Kuş sükûta bürünmüş, demiyor "Bu da ne?" Sanki sonbaharlardan alışkın gitmelere. Ve yaprak biraz daha sararıyor yere süzüldükçe. Esen rüzgarı sorma, öfkeli yine birine. Ağacın bir dalı kırılmış, kime ne? Kuşa gelince, o sevdâlı sanki başka âlemlere. Yel kımıldatamaz artık kanadını,fırtına bile gelse. Güneş çoktan salmış Ay'a haberi. "Ben gidiyorum, gel benden al beni." Karanlık mı geldi, Güneş mi gitti? Düşünmeye ne hâcet, gece biliyor gerçeği. Vakitlerden kara, hüznün en sevdiği. Ağlıyorum pencere önünde,kimse tutmuyor elimi. Kim tutsun? Dalı kırık ağaç mı, karalara bürünen gece mi? Kuş mu dedi biri? Dal kırıldı, o da bıraktı beklemeyi. Mina
Şiir
Evet Sünnet-i Seniyyeye ittiba, mutlaka gayet kıymetdardır. Hususan bid'aların istilâsı zamanında Sünnet-i Seniyyeye ittiba etmek daha ziyade kıymetdardır. Hususan fesâd-ı ümmet zamanında Sünnet-i Seniyyenin küçük bir âdabına müracâat etmek, ehemmiyetli bir takvâyı ve kuvvetli bir îmânı ihsas ediyor.
Din
"Eğer ALLAH'a muhabbetiniz varsa, HABÎBULLAH'a ittiba edilecek. İttiba edilmezse, netice veriyor ki: ALLAH'a muhabbetiniz yoktur." MUHABBETULLAH varsa, netice verir ki : HABÎBULLAH'ın Sünnet-i Seniyyesine ittibaı intâc eder.
Din