İnsan çağımızda gönül tarlasına durmadan put dikiyor. Kendi türettiği eşyaya, kendi kurduğu sisteme veya kendinin yücelttiği insana tapmak yoluyla kendine tapmaya çalışmakta belki de. Kendini dolaylı yoldan putlaştırmanın boş deneyinde.
Batılıların Ruslardan nefret ettikleri, koskocaman bir yalandır. Belki biraz barbar buldukları için onlardan çekinirler ama onlarla bir savaşı düşünmezler. Batılılar bu psikolojileri sebebiyle bir savaşı istemezler ama kaderleri Rusya'yla bir savaşa başlamıştır bile. Çünkü: onlarla Ruslar arasındaki bu gizli kapaklı, bu dolaylı ve bilinçsiz savaş, gerçekte, Batının kader parçalanışının savaşıdır. Küçük ülkeler de bu kavganın içindedirler uyur uyanık. Çok defa da kurbanı olmaktadırlar bu "sürekli devrim"in.