NG

Yaşam, okunması gereken kitapları okumaya yetmiyor.
" Varoluşun da kayboluşun da altındaki imza hep bu yaralara aittir. Başarılar da yenilgiler de bu yaraların eseri."
Sayfa 350 - Doğan Kitap·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Her şeyin başı sevgidir
7/10
·352 syf.··
2020 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Haziran 2020 23:35
·
Her şeyin başı sevgidir sloganıyla kitapla ilgili düşüncelerimi ifade edeyim : Yazarın okuduğum ikinci kitabıydı. Diğer kitabında da bu kitabında da ve muhtemelen okursam diğer kitaplarında da olayların yeşilçam tadında olduğuna kanaat getireceğim. Olaylar gerçek hayattan alınmış olsalar da birçok yerde çarpıtılarak abartılarak anlatılmış olduklarına inandım ben. "Kader" motifi üzerinden olaylar anlatılmış ancak ben yazar gibi anlattığı her olayın ardında "kader" olduğunu düşünmüyorum. Evet insanların engel olamadığı gerçekler vardır ama bir de kendi özgür iradeleriyle oluşturdukları gerçekler vardır. Yapılan yanlışların kader motifinin ardına sığınılarak örtülmeye çalışılması kabul edilemez. Anlatıların bir kısmı kurgu da olabilir ben buna karşı değilim ancak beni rahatsız eden, kabul edemediğim durumlar vardı. Kitabın mesajı başlangıçta değindiğim gibi sevgi-sizlik. Kitabı okurken aklıma Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi geldi. Temel ihtiyaçları karşılandığı halde mutlu olamayan insanlar var. Çok zorluklar çektiği halde sevgi ihtiyacını karşılayınca da mutlu olan insanlar. Öyle olunca da insanların temel ihtiyacı fizyolojik değil sevgi/ait olma ihtiyacıymış diyorsunuz. Maslow'un yanında Freud'un psikoseksüel gelişim ile ilgili fikirlerini de bir kez daha düşündüm. Her insanın davranışının altında yatan sebep aslında çocuklukta geçirdiği evrelerde gizli. Yetişkinliğimiz çocukluğumuza ayna tutuyor aslında. Çocuklukta doyurulamayan bazı duygular büyüyünce insana zarar verecek, zarar verdirecek kadar tehlikeli olabiliyor. Umarım bu kitapta anlatılan her şey gerçek değildir zira olayların psikolojik boyutundan çok toplumsal boyutu beni çok rahatsız etti.
Camdaki KızGülseren Budayıcıoğlu · Doğan Kitap · 201928,2bin okunma

NG

, bir kitap okudu
7/10
·352 syf.··
3 günde okudu
·
2020 14. kitabı
·
Gülseren Budayıcıoğlu
7.9/10 · 28,2bin okunma
"... Hayatın kendine göre bir adaleti var. İlahi adalet... Bunu hayatın içinde yaşarken, ordan oraya koştururken göremiyoruz. Adaleti hemen, o anda görmek istiyoruz ama hayat bizim kadar aceleci değil. O, neyi, ne zaman yapacağını çok daha iyi biliyor."
Sayfa 15 - Doğan Kitap·Kitabı okudu
" En büyük düşünceler, en basit olanlarıdır."
Sayfa 158 - İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu