Bu kurgudan midem bulandı. Hangi zihin böyle bir şey hayal edip yazabilir?
" Bir yeniçeri, " Ey millet!" diye bağırdı. "Şişman adamın yağı sızıya bire bir gelir!" Islak şehrin ciğer delen rutubetinden elaman demiş, her yanları sızım sızım sızlayan halk, vezirin bumbar dolmasına dönmüş gövdesine bir anda hücum etti. Belinden hançerini sıyıran, vezire dalıyor ve yağlarından bir parça kesip koynuna dolduruyordu. Vezirin kesilmiş yağlarını evlerine götürecekler ve ağrıyan yerlerine dolak yapıp saracaklardı. Meyvesi olan ağaca saklanan rüzgar bile böyle bir manzarayı dünyanın hiçbir yerinde görmemiştir. Yedi iklim dört bucakta böyle acayip şey yaşanmamıştır. Allah taksiratını affetsin koca vezir gözlerimizin önünde gittikçe küçülmeye başladı. Bu gidişle suskunlar mahallesine götürülecek bir parçası bile kalmayacaktı."
Her cümlesi Osmanlı'ya kin ve nefret kusan cümleler yığını. Roman olmaktan yoksun sadece Osmanlı'yı karalamaya çalıştığı aşikar. Kendi kafasında kurduğu Osmanlı tarihini hadım ağzıyla bir roman adı altında toplamış yazarımız. Açıkçası okumaya çalışıyorum ama İslamiyet hakkında o kadar her şeyi çarpıtıyor ki insanlara bir şeyler empoze etmeye uğraştığı belli. Mesela bir kaç cümlesini aktarayım "Herkes bilir di ki, bütün organları yerinde olmayan eksik adamlar Cenab-ı Hakk'ın cennetine giremezdi. Orada benim gibi bir hadıma yer yoktu." Pardon nerden bu kanıya varıp İslam'da böyle bir şey varmış gibi gösterilebilir. Bir de yazarımız Cenab-ı Hakk yazmış ki daha İslami görünsün. Gerçekten komik. "Allah'ın hikmetinden sual olunmaz ama bazen pek zalim davranıyor." Bir müslümanın ağzından çıkmayacak bir cümle. Daha bir çoğu düşünün ki bir sayfada her cümle mi sıkıntılı olur. Evet sıkıntılı. Livaneli' nin 3-4 kitabını okumuştum. Bundan sonrası için okur muyum bilmiyorum. Kitabın ilk elli sayfasından sonrası daha psikoloji ile ilgili yani daha okunabilir. Ancak yazarın ilk elli sayfada yazdığı tarihî bilgileri tek tek nereden aldığını kaynakça olarak belirtmesini isterim. Ama kaynakça oluşturabilir mi? Orası muallak. Çünkü her garipsediğim bilgiyi araştırıyorum ve bir kaynak bulamıyorum.