.razumihin

.razumihin
"Ne getireceği belli olmayan güzel yarınlara..." "İnsanların kanatları yok, insanların kanatları yüreklerinde."
Ötüken
Ötüken, 19 Temmuz 1996
675 kütüphaneci puanı
809 okur puanı
Haziran 2019 tarihinde katıldı
Sekerportakali_edebiyatkulubu
Şu anda okuduğu kitap

.razumihin

, bir kitap okudu
Puan vermedi·104 syf.·
61 günde okudu
·
2024 2. kitabı
Mehmet Rauf
7.6/10 · 3.348 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Söz dedim, söz verdim. Ruhumu gömdüğüm yer hala belli. Güneşi özledim, sonra seni Keşke gölgesine razı bir fesleğen olaydım. Didem Madak
Şiir
Kim bir şairi kırsa Şair gider uzun bir dizeyi kırar mesela Bilirim kim dokunsa şiire Eline bir kıymık saplanacak. Bilirim kırılmış dizeleri tamir etmez zaman Yorgunum oysa Durmadan kendime bir tunç uyak aramaktan. Didem Madak
Şiir
Bağzı insanlar daha iyileri için gider,siz daha iyi şeyler varken onun kötüsüne razıyken.Halk dilinde nankörlük,kalp dilinde kırıklıktır bunun adı.
Edebiyat-Düşünce
Çocukluğumuzun kitabı.
10/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2019 7. kitabı
Spoiler içerir. José Mauro de Vasconcelos bize"bir gün acıyı keşfeden bir çocuğun hikâyesi"ni bu kitapda anlattı. Zezé'de yoksul her çocuk gibi hayata bir sıfır yenik başlıyor. Her ne kadarda çocukluk çağlarımızda okusakta çocuklara uygun olduğunu düşünmüyorum,bu düşüncemin sebebi yoksulluğun getirdiği çarpıcı ortamı çocukların üzerinde yanlış düşüncelere neden olma olasılığı. "Acı çekmek bayılana kadar dayak yemek değildi. Ayaktaki cam kesiğine eczanede dikiş attırmak değildi. Asıl acı, kalbi baştan aşağı sancılara boğan, insana sırrını kimselere anlatmadan ölmeyi arzulatan bir şeydi. Kolları, başı hep dermansız bırakan, yastıkta öbür yana dönme isteğini bile söndüren bir şey.” José Mauro de Vasconcelos Acıyı altı yaşlarında bu kadar derin kavrayabilien bir çocuğun hikayesi aslında.Ailesinde ona tek değer veren,sevip kollayan kişi ablası gloria,diğer aile bireyleri yaşama çabasından ötürü onu görmezden geliyor. Hayatta herkesin görmezden geldiği,şeytanın vaftiz oğlu diye adlandırılan bir çocuk olan zezé'nin yolu bir gün portekizli manuel valaderes'le kesişiyor ve bu tatsız başlayan dosluk bir baba oğul ilişkisine dönüşüyor,ta ki onu bir kazada kaybedene kadar,zezé için sonun başlangıcı olan bu olay onu artık büyük bir insana dönüştürüyor. "Hiç yaşama isteğim yok artık. İyileşirsem kötü bir çocuk olacağım. Anlamazsın sen. Artık uslu durmama değecek kimsem kalmadı." José Mauro de Vasconcelos Zezé'nin dünyası o kadar büyük ki içine hayalleri,sevgiyi ve şiddeti bir arada sığdırmış,belkide o sığdırmak istemesede içinde bulunduğu sağlıksız ortam onu buna itmiş,onu bir şeker portakalı fidanıyla arkadaşlık yapmış ve en kötüsü içindeki çocuğu öldürmüştü. Kitabın devamı Güneşi Uyandıralım ve Delifişek'tir herkese iyi okumalar dilerim. "Neyi bekleyeceğiz, Zezé? "Gökyüzünden güzel bir bulutun
İnceleme
Şeker PortakalıJosé Mauro de Vasconcelos · Can Yayınları · 2025275,7bin okunma