Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yazarın okuduğum ilk kitabıydı ve üslubuna hayran kaldığım yer yer ironik yer yer de iğneleyici yer yer de tebessüm ettiren anlatımıyla farkında olmadığımız bazı şeylerin farkına vardırtan bir kitaptı.Kitap biribiriyle bağlantılı günümüz problemlerinden bahseden denemelerden oluşmakta.Toplum olarak fazla pohpohlandığımızdan mıdır nedir yazarın gerçekleri yüzümüze vuruşu bazılarımızın hoşuna gitmeyebilir ama gerçeklerin yüzüme çarpması bana iyi geldi diyebilirim .Milletçe basit basit şeyleri dert edişimiz, her şeyden şikayet edişimiz, hiçbir şeyi beğenmeyip üstüne bide hiçbir uğraş vermeyip her şeyi başkalarından bekleyişimize kadar birçok konuyu ele alması çok güzeldi.Sitemvari bir edayla aktarması da apayrıydı.Kısaca lafı uzatmayıp az ama öz anlatan kendi şahsına münhasır bir tarzı vardı.
Öncelikle Nuriye Çeleğen'i daha önce niye keşfetmedim diye düşünmüyor değilim. Kalemine İffet-i Kalp kitabı ile tanışmıştım. Ve hayran kaldığım bir kitap olmuştu. Ve yine Aşk-ı Sükunda da hayranlığım arttı.Kitap çoğunlukla Hz.Hacer'in ağzından anlatılmış olup olaylar sırasıyla Hz.Ibrahim'in ateşe atılması, Sareyle evlenmesi, Hz.Hacer'i cariye olarak almaları şeklinde devam ediyor ancak edebi lezzetini anlatamam.Bize bugün Hz.Ibrahim ve yahut Hz.Hacer'in hayatı sorulsa sanki tarihte yaşanıp bitmiş hikayeler olarak anlatırız. Çünkü geniş bir bakış açısına sahip olmayıp bize verilmek istenen mesaj'ı anlayamıyoruz.Kitapta özellikle Hz.Hacer'in teslimiyeti Sarenin ona olan kıskançlığına rağmen Rabbine olan bağlılığı beni tefekkür etmeye sevk etti.Ve en beğendiğim yer Hz.Hacer'in ve Hz.Ismail'in çöle bırakılışı ve Hz.Hacer'in Hz.Ibrahim ile geçen o diyaloğu ve daha sonrasında Hz.Ismail'e su bulmak için Safa ve Merve arasında Hz.Hacer'in say etmesindeki amacın dünyevi bir koşuşturmadan ziyade ruhen ve kalben gerçekleştirdiği bir koşuşturma olduğuydu.Yazar'ın ifadesiyle:
Say ettim;
Yalnızlıkta
Acizlikte
Çaresizlikte...
Say ettim;
Tevekkülde,
Teslimiyette,
Rızada ...
Unutmayalım her kadın Hacerdir,fark yürüyüşte..Nefisten kalbe say edebilme duasıyla
Vesselam
11/01/2023
Nuriye Çeleğen