Ama beraberlik ölü ise, ayrılmak, çürüyen iki parçanın birbirinden zahmetsizce kopması demektir. Çürümek acı vermez, ölü olan çürür.
Çürüdüğünü anlatmak kolay değil, ölü olduğunu ikrar etmek çok zor...
"Ölürsün...Kapanır yollar geriye,
Ben mezarla sırdaş olur, beklerim
Varılmaz hayale işaret diye,
Toprağında bir taş olur, beklerim.."
Necip Fazıl Kısakürek