Evliliğin amacı sadece ilân iken nasıl amaç gözleri doyurmak olabilir? Gözün doyunca ruhun doyacak mı yoksa kıvranacak mısın ömür boyu bu yaptıkların yüzünden? Düğünün için bir davetiyeyi de Peygamber Efendimize verebilecek olsaydın, bu hâlde verebilecek miydin? O düğüne Efendimizin gelmesini bekleyebilecek miydin? Ne olacak, bir odayı yap, diğerini de sonra yap, ne olacak yani. Bırak gerekiyorsa bir oda öylece kalsın, sen diğer odalarını ahirette inşa et. Bu dünyada rahat olayım, dilime dolayacak, övünecek malım olsun diye ahiretteki hesap geri plana atılabilir mi ?