Her bilimdeki zorlukları ve karanlık yanı o bilime girenler bilir yalnız. çünkü bilmediğini bilmek için bir hayli anlayış olmalı insanda: bir kapının kapalı olduğunu anlamak için o kapıyı itmek gerekir.
"Talih ne kadar güler yüz gösterirse göstersin, ömürlerinin son günü geçmeden insanlar mutlu saymamalı kendilerini; çünkü insan hayatı kararsız, değişkendir; ufacık bir eylem yüzünden bir halden bambaşka hale geçiverir."