Emrah Safa Gürkan hocanın okumuş olduğum ikinci kitabı. Çok kıymetli bilgilerin bulunduğu ve büyük bir emeğin sarf edildiği bir kitap. Bana göre en önemlisi de tarih yazılarına getirmiş olduğu o tatlı dili ve espri anlayışı olmuş. Bu sayede kitaptan kopmadan ve sıkılmadan okumaya devam ediyorsunuz. Kitabın konusuna gelince, 16. yy. Osmanlı devletindeki casusluk faaliyetlerini konu alıp bu çerçevede gelişen olayları belgelere dayandırarak bizlere aktarmaya çalışmış. Fikrimce yazarimizin en sevdiğim tarafıda olayları abartı ve hikayelere dayandırmaksizin olduğu gibi aktarmasidir. Tarih okuma konusunda sıkıntı yaşayanların ve okumak isteyenlerin başlaması için yazarımız bence güzel bir seçenek olabilir. Böyle bir kitap yazarak büyük emek sarf eden hocamıza ayrıca teşekkür edip, herkese iyi okumalar dilerim.