Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Adem Kozan

Adem Kozan
@adem_kozan
Felsefe Öğretmeni
2 Ağustos 1991
109 okur puanı
Nisan 2022 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
cehennem, diğer insanlardır
Jean-Paul Sartre
Jean-Paul Sartre
Reklam
marx'ın metinlerinde tam insan üç öğeli bir diyalektikle tanımlanır: ihtiyaç, emek, jouissance.
birey ya da organizma varlığı ne ise onu olmak zorundadır(öznellik)

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
başkaldıran köle aynı zamanda hem evet hem de hayır der. Sınırla birlikte bu sınırın berisinde korumak istediği şeyleri de kesinler.
Her türlü bilgiden yoksunum, öldürmeye ya da başkalarının öldürmesine boyun eğmek için sıkıştırılmış durumdayım.
Reklam
Çağımız öldürmenin haklı nedenlerinin bulunabileceğini kabul ediyorsa, yoksayıcılığın belirtisi olan şu yaşama ilgisizlik yüzünden kabul ediyor.
160 syf.
·
Puan vermedi
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?Çetin Balanuye
8.6/10 · 828 okunma
160 syf.
·
Puan vermedi
"özgür iradecilik" ve "aşkıncılık" kederli tuzaklardır. (Spinoza) Başımıza gelen şeylerde, aldığımız kararların arkasında çoğu zaman ya özgürce bir irademizin olduğunu ya da bu hayatı/âlemi/dünyayı aşan bir gücün olduğunu düşünerek yaşıyoruz. Aslında bu ikisinin de temelde çok farkı yok; biri klasik ötekiyse modern aşkıncılık
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?Çetin Balanuye · Ayrıntı Yayınları · 2017828 okunma
Değerlerimizin bu dünyayı aşan, aşkın bir kaynaktan belirlenmediğini, iyilik, kötülük, dürüstlük ya da hilenin anlamlarının bu tek dünyadan, Doğa/Tanrı’daki etkile­şimler karşısında giderek daha iyi var-kalma stratejileri geliştirmek çabasındaki biz sonlu varlıklardan türediğini fark etmek ve fark edilmesine yardım etmek durumundayız.
Binlerce duygulanışımız, en temelde üç kaynak duygulanıştan türemektedir. Bunlar, sırasıyla, sevinç, keder ve arzudur.
Reklam
Temsillerimizin bizi bedenimizden bir parça uzaklaştırmasını belki anlayabiliriz. Sorun ne kadar uzaklaştırmasına izin vereceğimizle ilgilidir. (Anoreksi hastaları)
Belki biz insanlara tuhaf gelebilir ama upuygunsuz ya da bulanık fikirler nedeniyle kendi var-kalma çabasını yitirme tehlikesi yine yalnızca biz insanlara özgüdür
Fikren doğru olmakla (upuygun fikir) bedenen güçlü olmak (eyleme gücü) bir ve aynı şeydir.
Spinoza, "İnsan zihnini oluşturan şey, insan bedeninin fikridir” derken, bize basitçe “düşünmek dediğiniz şey, başka bedenlerle zorunlu karşılaşmalarınız sırasında kendi bedenlerinizde ortaya çıkan etkilerden başka bir şey değil” der
Etkin bir güce dönüşmek ancak var-kalma çabamızı çeşitlendirerek ve bu arada diğer varlıklarla karşılaşma fırsatlarını değerlendirmekle olanaklı; bu başarıldığı ölçüde sevinçli duygulanışlarımız artmakta, eşzamanlı olarak da etkileme gücümüz çoğalmaktadır.
811 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.