Saramago'nun anlatımı biraz alışılmışın dışında olabilir, ama tam da bu yüzden kitap sizi olayların içine çekiyor. Uzun cümleler, noktalama işaretlerinin eksikliği... Hepsi kaosu ve belirsizliği hissettiriyor. Ama bu kaosun içinde bile insanlık adına bir umut arıyorsun. Belki de kitabın en büyük başarısı bu: Hem çok karanlık hem de bir şekilde umut dolu.