sema

sema
. .
Resim-İş Öğretmenliği / Grafik Tasarım
11 Kasım
276 okur puanı
Haziran 2021 tarihinde katıldı
Kendimi Bağışlıyorum Sonra
Tufan sonrası çocuğunun güçsüzlüğüyüm, Duruşum Çağları yanında taşıyamıyor. Sigara içerken Ve şiir yazarken acemi özellikle, Yorgunum. Hasata duran ekinler gibi Erken büyümenin kapılarını zorluyorum -Çocuk olamadım belki Her gece ayaklarını dağıtarak Sarhoş gelen babamdı, Her gece ağlayan bendim Sinen ve dağılan sessizce Oysa kanatırdı o, Yoksulluğunun yaralarını iç çekişlerle Kanatır ve kapatırdı Bize göstermeden.. Bağırmak isteyen biri nasıl koşarsa dağlara doğru Okul sıralarının arasına sıkıştırdığımız İlk kitapların coşkunluğuydu Hayata sarılarak, Yeni bir gözle baktıran her şeye —Dokuma kilimlerine evimizin Yufka ekmeğine, Bakır tencerede kaynayan fasulyesine, Buruk bir akşam gülüşüne...
Reklam

sema

, bir kitap okudu
Puan vermedi·520 syf.·
43 günde okudu
·
2025 67. kitabı
Orhan Pamuk
8.1/10 · 20,1bin okunma
gözlerimden başka damlalar da kopmuş, sicim gibi yaşlar akıyordu artık ve utanç bile duymuyordum.
Sayfa 272·Kitabı okudu
Dîbâce
Oradaydık hepimiz, müheyya bekliyorduk salaştı mukadderat, bozulmuş bir nişandı gebe rüzgar, ihanete uğramış deniz, kerrat cetveli dünyaya sokunmuştuk, dünya hamdı külsüzdü ocak, tellal çarşısız ağzımız noksandı. Rimbaud'nun haberi yoktu Menelik'ten Nijinski delirmişti Mahler'in beş yaşındaki kızı ölmemişti daha nehre Haşim annesiyle karanlık geceler bazı çıkardı zonklardı öpülmek için kavlamış dudaklarımız bekliyorduk; alnımızın çatında hepimizin bir çarpı. Kopmamış birer çığlık diyesilerdi bize verilmemiş birer söz daha hiç çıkılmamış birer iskeleydi bedenlerimiz alnımız birer sayıltı azalarımız yerli yerine çakılmamıştı bir çift göz, bir yumruk yürek arasında darma dumandık küşümle kapanırdı yüzümüz çünkü kazınmıştı oraya yekten başkalarına ait bir çarpı. Yaşamak çarpısı derlerdi buna, yaşamak çarpıntısı. Ne acelemiz vardı? Kime kavuşacaktık? Yokuşu göze almak mı? Niçin?
Sayfa 33·Kitabı okudu
Sebeb-i Telif
Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız yaprakla yağmurun aşkı meselâ kim olsa serpilen coşturuyor bizi imreniyoruz başkalarının mahvına. Yağmur mahvoluyor çarparak kendini parçalıyor mâşukunun açılan kıvrımında yaprak dirimle irkiliyor nazlı ve mağrur silkiniyor vuran her damlayla. Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız bakıp başkasının başkayla kurduğu bağlantıya aşka dair diyoruz ilk anı bu olmalı ilkönce damarlarımızda duyduğumuz çağıltısını uzak iklimlerin kokusu gitmediğimiz şehirlerin önceden bir baş dönmesiyle kabarıyor hafızamızda sonra ayrılıklar düşüne dalıyoruz: Bize ait olan ne kadar uzakta! Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız başkalarının düşünceleriyle değil. "Üstümde yıldızlı gök" demişti Königsberg'li "içerimde ahlâk yasası". Yasa mı? Kimin için? Neyi berkitir yasa? İster gözünü oğuştur, istersen tetiği çek idam mangasındasın içinde yasa varsa. Girmem, girmedim mangalara Yer etmedi adalet duygusu içimde benim çünkü ben
Sayfa 25·Kitabı okudu