Bir defasında hocama dedim ki:
-Bir kitap okudum ama zihnimde kitaptan hiçbir şey kalmadı.
Bana bir meyva uzattı ve dedi ki:
-Bunu ağzında çiğneyip ye.
Yedikten sonra sordu:
-Şimdi sen büyüdün mü?
-Hayır, dedim.
Dedi ki:
-Büyümedin ama o meyva vücuduna dağıldı; et oldu, kemik oldu, sinir oldu, deri oldu, hücre oldu…
Anladım ki, okuduğum kitap da öyle dağılıyor:
Bir kısmı kelime dağarcığını zenginleştiriyor.
Bir bilgi kısmı ve irfanını artırıyorı y or, bir kısmı ahlakını güzelleştiriyor, bir kısmı yazı ve konuşmada üslubuna incelik katıyor, bir kısmı farklı bakmanı sağlıyor, bir kısmı sevgi-merhameti arttırıyor, bir kısmı özgüvenini arttırıyor, düşünmeni, sorgulamanı tetikliyor, olaylarda Nasıl davranman öğretiyor.
Onun ne kadar sen farkında olmasan da!
Kitap okumak bir şeye yaramaz, çünkü kitap okumak çok şeye yarar!
O kadar çok şeye yarar ki neye yaradığını söylemek imkansızdır. "
Günlerinizin altınlarını sıkıcı kişileri dinleyerek, ciğeri beş para etmeyenleri adam etmeye çalışarak boşa harcamayın; hayatınızı cahillere, adilere, kabalara adayarak yazık etmeyin. Yaşayın! İçinizdeki şahane ömrü sürün! Hiçbir şey boşa gitmesin. Her an yeni heyecanlar arayın. Hiçbir şeyden korkmayın...