Az önce arkadaşım imreniyorum iyi de olsa dünün kötü de her sabah güzel giyinip, makyaj yapıp güçlü bir şekilde çalışıyorsun dedi. Aslında kendinde olmayan ve kendi yapsa dertlerimi çözer dediği bir simge oluşturmuş ve bu simgeye inancında fazlaca yer vermiş. Ve insani dertlerinin çözümü olduğuna inandırmış -aslında çözüm adı bulmuş olması mükemmel bir şey, sadece güçlü olduğuna inanmadığı için hiç bir sabah bunu yapmıyor ve yapmadıkça kendine karşı olan inancını destekliyor- Bu demek değil ki, güçlü gördüğü simgeyi hayatında gerçekleştirse hayatındaki bütün duyguların yoluna yine girecek. Benim burayı anlamam hayatımda biraz uzun süremi aldı, insan olmanın altına elimi koydukça bu şemadan çıkabildim. Bugünde sabahın altısında kurumuş nane ufalayarak kendimi regüle ettiğim anı bilmiyor oluşu ve söylediği bu düşünce çıktığım şemanın ne kadar doğru olduğunu kanıtladı. Yaşamak kazanmak değil, kaybetmekte. Çok gülmekte değil, çok ağlamakta. Hepsi birlikte; fakat etrafındaki yeşili,başındaki maviyi burnuna gelen kokunun hangi çiçeğe ait olduğunu anlamak için başını etrafta gezdirmek, insanlara iltifat edip, iltifat edilen arkadaşlıklarda bulunmak ki bu iltifatın şahsa değil, yolda oluşuna edildiği iletişimlerde olmak. Sağlıklı olduğunda dibine kadar yaşamak, sağlıksız olduğunda ise tüketmeden bunun geçeceğini bilmek, ilk merhameti kendine etmek ve çözüm için kendi için dışında ışık aramamak. Kendini duyabilmek, durdurabilmek, koşturabilmek. Günün bu saatine kadar üzülmemem, kalan yarısının aynı geçeceğini garanti etmediğini ve eğer üzülürsende bu duygunun da senin için olduğu ve seni terkedeceğini bilmek bu hayatta sırtını kendine dayamayı ve 25 sene yaşayıp hiç dans etmemişken gece gündüz farketmez mırıldanıp, kıpırdanmayı sağlıyor. Yeni yeni şeyler öğrenmene içinde