Kitap Stalin eleştirisiymiş. Çevirmen de kitabı okuyanlar da öyle diyor. Stalin dönemini bilmek lazımmış kitabı daha iyi anlamak için. Doğrudur. Orwell, öyle bir yazarmış. Yani hicivci.
Bana sorarsanız adaletsiz yönetimlerin hepsini hicvediyor sertçe. “Adil olun, doğruluktan ayrılmayın. Kendinize yapılmasını istemediğniz şeyi başkasına yapmayın. Gücü elinize alınca güç zehirlenmesi yaşamayın. Kanunları istediğiniz gibi eğip bükmeyin, değiştirmeyin. Sonunuz hüsran olur.” diyor, demek istiyor.