Alper Gencer'i konuk etmek ve söyleyişi modere etmek keyifliydi.
Adamı çoğunlukla yanlış anlamış olabiliriz çünkü tamamen tasavvuf düşüncesine sahip.
Şiirlerinde o hissettiğimiz varoluşsal sancılar kendisinde yok.ifade ettiği kadarıyla şiir, onun için tasavvuf ve dini inancın bir ulaştırma araci.
Tabi baya hoş sorularımız vardı şimdi onları yazmayacağım.
Deli gibi uykum var Nermin...;)
Her tarakta bezi olan bir şair...sağı, solu, ortası yardırmış kaba tabirle. Güzel dizeleri var ama başka başka şairleri ve şiirleri andırdı bana. Keyif almadım.
bana yağ hiç bilmediğim bir gökten. ötelerime uzan, beni de yağdır sokularak göklerime. dokun bak orada yokum. körlüğünü de gör, sağırlığını duy ve konuş dilsizliğini. (Yani kendini bil, bil ki beni bilesin) büyük trenlerin son sürat durduğunu sür. büyük uçakların apansız konduğunu uç. var olan, var olmuş bir kere. devrilmiş boşluğa bolluk. payımıza düşmüş kımıltısız bir yokluk!
Şarkısızın Şarkısı — Alper Gencer
Nereden başlayacağımı bilmiyorum; ne söylesem eksik kalır.
Okudukça içine çeken, okunmak için adeta çağıran bir şiir kitabı…
Her dizesi sizi farklı bir yere sürüklüyor;
gülerken hüzne, hüzün içindeyken gülümsemeye götüren bambaşka bir yolculuk.
Şiir kitaplarının yavaş okunması gerektiğini düşünenlerdenim;
her dizeye ayrı bir soluk vermek gerekir derim hep.
Ama bu kitap…
Elimde olmadan hızlı bitti.
Tekrar okumak isterim.
Ve ölüm…
Her sayfada kendini hissettiren o derin tema, kitabı başyapıt mertebesine çıkarıyor.
Kötü yönü ne derseniz?
Bitmiş olması.
Okudukça hiç bitmesin istiyor insan.
Okunmalı, okutulmalı ve mutlaka tavsiye edilmeli.
Bir insan bir kitabı hiç eline almadan kitabı en ince ayrıntısına kadar bilebilir mi? Ben bu kitabı okumadan da kitaptaki hemen her hikayeyi her olayı her karakteri oldukça detaylı biliyordum. Zira bilenler bilir, bir şekilde Tolkien ile tanıştıysanız, benimki Peter Jackson'un muhteşem filmleri ile olmuştu, artık ondan kopamazsınız. Tolkien okumak sadece kitap okumak değildir, başlı başına bir tutkudur. Tolkien okumak, onun hayranı olmak, onu içselleştirmek, edebiyattan sıyırıp bam başka bir yere koymaktır. Tolkien ile tanışmak Eru İlluvatar'ın Ulu müziğini duyup adeta büyülenmektir. Ben de vaktiyle büyülendim ve beşyüz küsür sayfalık kitabı okumadan önce ona dair sayısız videolar izledim, sayısız okumalar yaptım, bilenlerle sonu gelmez sohbetler ettim. Kitabı elime aldığımda zaten başından sonuna biliyordum, ancak yine de keyifle ve coşku ile ilk kez deneyimlermiş gibi okudum. İnanılmaz bir yolculuktu! Eğer siz hala tanışmadıysanız, umarım en yakın zamanda tanışır ve Eru İlluvatar'ın Ulu müziğine kulak verir sonrasında onun Ea'sına adım atarsınız...
SilmarillionJ. R. R. Tolkien · İthaki Yayınları · 20226,5bin okunma
bu tam olarak karşılaşacağımı umduğum hikâye değildi açıkçası. insan beren ve elf prensesi luthien'in hikâyesini gerçek bir kronolojik sıralama ile takip edeceğimizi düşünüyordum ama hikâyenin efsaneleşmiş birkaç farklı versiyonunu anlatıyormuş... sıkıcı değildi kesinlikle,okurken keyif aldım ve hatta bu kitap hobbit'ten daha masalsı bir formatta anlatıldığı ve -daha akıcı ve hafif bir anlatım tarzıyla ayrıca- atıfta bulunulan karakterlerin, hikâyelerin pek çoğu hakkında da bilgi sahibi olduğum için okurken zorlanmadım da. ama başlamadan 29 saat sonraki aklım olsa silmarillion'dan önce okumazdım. zaten beren ile luthien aşkını sevmeme rağmen hakkında yazılan şarkıları, şiirleri gözlerimden kalpler fışkırtarak okuyacak kadar büyük bir hayranı da değilim. o yüzden silmarillion'da anlatıldığı kadarını okusam da olurmuş. ama neyse, pişman değilim sonuç olarak. keyifli bir okumaydı. ayrıca j.r.r. tolkien... the writer that you are!! bu kadar ismi, bağlantıyı aklında nasıl tuttun?!! ve bu külliyatı nasıl elinin altında sadece bir daktilo ile oluşturdun?! zekâna ve azmine kurban olsunlar muahh •3•
Beren ile LuthienJ. R. R. Tolkien · İthaki Yayınları · 20192,643 okunma