Ben, toplumdaki değerlerin ikiyüzlülüğünü, sahteliğini, gülünçlüğünü göreli beri, gülünç olmayan tek tutamağı arıyorum:Gerçek Sevgiyi! Bir kadın. Birbirimize yeteceğimiz, benimle birlik düşünen, duyan, seven bir kadın!
Açlığın,yoksulluğun ve sefaletin dramını gururlu ve acıklı bir şekilde anlatmış Hamsun. Kitabın her satırında her sayfasında ayrı bir açlık vardı. Ana karakterin, kasaptan (olmayan köpeği için) kemik parçasını alıpta karanlık bir köşede onu dişiyle sıyırmaya çalışması bence en dramatik yerdi.